شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در جهاد تبیین کسانی که توانایی تبیین به‌صورت صحیح دارند باید ابتدا وارد میدان شده و خط شکنی کنند که در این راستا دانشگاهیان و نخبگان حوزه و دانشگاه، افسران و پیش‌قراولان این جهاد هستند و باید ابتدا وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در نشستی با اعضای سازمان بسیج اساتید دانشگاه های استان که با حضور معاون بررسی و گفتمان سازی سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد، با گرامیداشت هفته مکتب انقلاب اسلامی، به تشریح اهمیت و ضرورت جهاد تبیین به ویژه در عصر کنونی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه جهاد انواع مختلفی دارد که یکی از مصادیق آن جهاد تبیین است، افزود: در هر جهاد عده‌ای خط‌شکن و پیش رو هستند مثلا در جهاد نظامی جوان‌ترها وارد میدان شده و خط‌شکن می‌شوند و سپس سایر مجاهدان به آنها می پیوندند.

حجت الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: وقتی جهاد تبیین مطرح می‌شود کسانی باید ابتدا وارد میدان شده و خط شکنی کنند که توانایی تبیین به‌صورت صحیح داشته باشند، در این راستا دانشگاهیان و نخبگان حوزه و دانشگاه، افسران و پیش‌قراولان این جهاد هستند که باید ابتدا وارد میدان شوند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه جهاد هزینه دارد و بدون هزینه دادن نمی‌ توان به رسالت تبیینی خود به درستی عمل کرد، افزود: در این مسیر امکان مواجهه با تهمت و تحقیر و فحاشی وجود دارد؛ اما ما باید به حوزه‌های مختلف تبیین ورود کرده و از ناملایمات آن نهراسیم.

وی اضافه کرد: اینکه انتظار داشته باشیم در مسیر تبیین کسی حرفی به ما نزند و چالشی ایجاد نشود امکان‌پذیر نیست، از این رو باید آماده هزینه دادن باشیم؛ زیرا نقد هر چند نقدی صحیح و سازنده باشد باز هم هزینه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: در حالی که جهان غرب هزاران رسانه را پای کار آورده تا ما را از میدان بیرون کرده، دین و ایمان ما را به تاراج ببرد و ما را تحقیر کند، نخبگان و اساتید دانشگاه وظیفه دارند به صورت ویژه وارد عرصه تبیین شوند.

وی تصریح کرد: امروز در حوزه‌های فکری و اندیشگی و همچنین میدان عمل، کمبودهای فراوانی داریم و دانشگاه تکلیف دارد در همه این حوزه‌ها ورود کند؛ زیرا زکات علم، تبیین است و اگر تبیین نکرده و به میدان نیاییم ناشکری کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین نوری گفت: دانشگاه باید با همه توان پای کار آمده و ارتباط خود را با جامعه و دستگاه های مختلف تقویت کند تا بتواند به صورت عملی و میدانی نقش آفرین باشد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه در درون دانشگاه خود اساتید با یکدیگر جلسه تبیینی گذاشته و نمود بیرونی چندانی در جامعه نداشته باشد فایده ندارد؛ زیرا دانشگاه باید نسبت به کل جامعه احساس مسئولیت کرده و برای گروه‌های مختلف فعالیت و کار تبیینی داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha