جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج

حوزه/ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر این که اصل و معیار اسلام تقوای افراد است، نه تابعیت و قومیت، تصریح کرد: اگر به دنبال اقتدار بیشتر در جهان هستیم باید به دنبال وحدت و همدلی واقعی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، عصر امروز در جمع طلاب، روحانیون و فرهیختگان شهرستان بانه اظهار داشت: در قرآن کریم کلمه «امت واحده» ۱۰ مرتبه تکرار شده است که این نشان از اهمیت وحدت دارد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه بیش از ۴ دهه است که مردم استان کردستان به ویژه مردم بانه مرزدار انقلاب و کشور بوده و هستند، گفت: روحانیون و طلاب این منطقه از ساده زیستی و روحیه مردمی ماموستا عبدالرحمن مرادی، امام جمعه این شهرستان و عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی الگوبرداری کنند.

وی اظهار کرد: طبق فرمایشات دین و رسول اکرم(ص) علما باید اهل دین و آخرت باشند و هرگز دل به این دنیای فانی نبندند مانند ماموستا خدایی که مصداق بارز این امر است، زیرا عالم دین اگر اهل دنیا باشد هرگز سخنان او به دل انسان نخواهد نشست.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری افزود: امت واحد اسلام به معنای این است که هرگز در میان آنان نه خبری از جنگ است و نه ترور و آدم کشی؛ عامل این نابسامانی در کشورهای اسلامی عوامل خارجی و بعضا وجود برخی از علمای ساده اندیش و جاهل است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امت اسلام باید برای داشتن یک زندگی معنوی و قرآنی در مسیر سیره رسول اکرم (ص) حرکت کنند.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال اقتدار بیشتر در جهان هستیم باید به دنبال وحدت و همدلی واقعی باشیم و همواره از امنیت خود در برابر دشمنان دفاع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری با اشاره به اینکه جلوگیری از فقر در جامعه رسیدن به امت واحده را سرعت می بخشد، تاکید کرد: دولت ها موظف هستند که در راستای کم کردن فاصله بین فقرا و ثروتمندان تلاش کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه در امت واحد رانت و فساد اداری و... هرگز جایی ندارد، اظهار کرد: اسلام در انتخاب ها معیار را بر شایسته سالاری گذاشته است و همه ملت به این مهم رسیده اند، زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی در انتخاب فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که از فرزندان اهل سنت این مملکت می باشد، استفاده کرده اند که این بهترین و مستندترین دلیل بر نگاه شایسته سالاری انقلاب و نظام در بحث انتصابات است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه تنها این ایران است که در منطقه خاورمیانه از امنیت برخوردار است، گفت: هم افزایی نسبت به خدمت رسانی مشترک است و وجود مردم کُرد زبان در آن طرف مرزهای غربی ما یک مزیت و فرصت است که علاوه بر مراوده اقتصادی می ‌توان مراوده فرهنگی را گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری در پایان تاکید کرد: اصل و معیار اسلام تقوای افراد است، نه تابعیت و قومیت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha