پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: دستگاه تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی باید همیشه در حال رصد باشد و قوانین را با توجه به شرایط، تغییرداده و بروز کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری عصرگاه امروز در دیدار با هشت تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،گفت: برخی مسئولیت ها بین حوزه علمیه و مجلس شورای اسلامی مشترک هستند و نمی توان آن ها را از هم جدا دانست.

وی افزود: انقلاب، نتیجه سرمایه گذاری انبیاء و اولیای الهی(علیهم السلام) است که به دست حضرت امام خمینی(قدس سره) به ثمر نشست.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، با ذکر این مطلب هم دوستان و هم دشمنان به عملکرد ما می‌نگرند، گفت: تصور نکنیم که اگر ما بر کسی نظارت می‌کنیم کسی بر ما نظارت نمی‌کند، بلکه اگر شما در مجلس، نظارت بخش های مختلف کشور را بر عهده دارید بدانید که همه ما تحت نظارت خداوند هستیم، بنابراین مسئولیت ما سنگین است.

وی با اشاره به این مطلب که مجلس شورای اسلامی مسئولیت های مختلفی دارد که قانون گذاری اصلی ترین آن‌ها است، اظهارکرد: نگاه ها نسبت به شما به عنوان مجلس انقلابی بسیار متفاوت است و انتظارات از شما بالا است.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین، تصریح کرد: شما باید همانند سربازانی که از مرزهای ما دیدبانی می‌کنند تا دشمن به کشور نفوذ نکند، عمل کرده و همیشه کشور را دیدبانی کنید تا از نفوذ دشمن به داخل مسائل کشور جلوگیری شود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: سعی کنید در جلسات مجلس غیبت نکنید و همیشه در جلسات قانون گذاری حضور داشته باشید. دستگاه تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی باید همیشه در حال رصد باشد و قوانین را با توجه به شرایط، تغییر داده و بروز کند.

وی گفت: باید یک نوع ارتباط سیستمی بین حوزه علمیه و مجلس شورای اسلامی برقرار شود تا در مرحله عمل هرچه بهتر مؤثر افتد.

وی تصریح کرد: حوزویان ما امروزه علاوه‌ بر علوم حوزوی، با تحصیلات دانشگاهی و مسائل روز کشور نیز آشنایی دارند و این در کار مشترک با مجلس بسیار مفید خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پیرهادی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام لطفا اول شورای مرکز مدیریت حوزه قوانین خود را برای طلاب و شاگردان حضرت امام صادق علیه السلام آسان و بروز کند بعد برای مجلس نسخه بچیپد...