سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تبریز

 قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: خواسته مقام معظم رهبری از دولت در خصوص اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور باید توسط نخبگان مطالبه شود و ساختار فرسوده فرهنگی کشور باید به روز رسانی شده و در این راستا مردم نیز پای کار آمده و فعالیت داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، امروز پنج شنبه در ارتباط تصویری با همایش «اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور» در تبریز، گفت: ۵۰ محور برای بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی در رویه‌ها و فرآیندهای حاکم، سیاست‌های فرهنگی و اهداف و رویکردها در دستور کار قرار گرفته‌است.

وی افزود: موضوع بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ و رسانه کشور، دغدغه‌ای است که مقام معظم رهبری در این دولت مطرح کرده‌اند، چراکه ساختار فرهنگی کشور دچار یک ناکارآمدی بوده و در حال درجا زدن است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه ما به عنوان متولیان انقلاب باید به وظیفه خود عمل کنیم و برای تحقق منویات و مطالبات رهبری تلاش کنیم، افزود: دولت گذشته اعتقادی به مهندسی فرهنگی و زیرساخت‌های فرهنگی نداشت و شاهد خسارت‌های فراوانی به حوزه فرهنگ بودیم. دولت جدید به این موضوع معتقد است که باید در زمینه فرهنگی کار کرد و برنامه داشت و با جدیت اهداف و برنامه‌ها را جلو برد.

حجت الاسلام حریزاوی، فرهنگ را پدیده‌ای مرکب دانست و افزود: وظیفه ما در فعالیت‌های فرهنگی گفتمان سازی و جریان سازی است، یعنی فرهنگ باید به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: عموم فعالان فرهنگی اعم از جامعه روحانیت و مداحان و مبلغان، هنری‌ها، ورزشی‌ها، قرآنی‌ها و رسانه‌ای‌ها باید این مطالبه را تبدیل به گفتمان کنند تا مؤثر واقع شود.

حجت الاسلام حریزاوی اظهار کرد: خواسته مقام معظم رهبری از دولت در خصوص اصلاح ساختارهای فرهنگی کشور باید توسط نخبگان مطالبه شود و ساختار فرسوده فرهنگی کشور باید به روزرسانی شده و در این راستا مردم نیز پای کار آمده و فعالیت داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha