سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شیخ طوسی

حوزه/ ششمین پیش‌نشست بیست و سومین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی با موضوع «تبلیغ مسیحیت در فضای مجازی؛ ماهیت، قلمرو، دیدگاه ها و آسیب‌ها» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ششمین پیش‌نشست بیست و سومین جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی با موضوع «تبلیغ مسیحیت در فضای مجازی؛ ماهیت، قلمرو، دیدگاه ها و آسیب‌ها» با ارائه دکتر محمدصادق احمدی به همت دبیرخانه جشنواره بین المللی پژوهشی شیخ طوسی- کمیته علمی بخش فراخوان مقالات و همکاری گروه ادیان ابراهیمی پژوهشکده ادیان و فرق پژوهشگاه، به صورت حضوری و مجازی، در اتاق جلسات طبقه دوم پژوهشگاه بین المللی المصطفی برگزار گردید.
در ابتدای این پیش نشست، دکتر احمدی به تبیین ماهیت اسلام و مسیحیت و نسبت هر یک در مورد تبشیر و تبلیغ مذهبی پرداخت و سابقه تاریخی مختصری از اهمیت تبشیر در دیانت مسیحی و چالش های تبشیر مسیحیت را مرور نمود.
پژوهشگر پژوهشگاه، در ادامه، افزود: درباره ماهیت تبشیر در فضای مجازی مباحثی طرح شد که عمدتاً بر عرصه های متنوع تبشیر در بستر جدید تمرکز داشت و در ادامه، قلمرو فضای مجازی در قیاس با قلمرو فضای حقیقی نیز تبیین گشت که ذیل آن، به برتری جریان تبشیر مسیحی در برابر تبلیغات اسلامی در این پلتفرم پرداخته شد.
وی ادامه داد: در این باره، با موردکاوی پلتفرم هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام و... روشن شد که این پلتفرم ها براساس قوانین حقوقی و حاکمیت ضد اسلامی و ضد شرقی، عمدتاً در اختیار جریان مذهبی تبشیر مسیحیت قرار دارند و مواردی که هم در دست جریان الحاد هستند. همچنین با اسلام دشمنی دارند و به همین جهت، در اختیار جریان تبشیر مسیحی هستند.
احمدی، پس از ارائه مباحثی درباره قلمرو تبشیر، به رویکرد موافقان و مخالفان حضور در فضای مجازی به منظور مقابله با تبشیر مسیحیت پرداخت و در این باره، با الهام گرفتن از آیاتی از قرآن، که به گفت وگو با اهل کتاب دعوت می‌کنند، در کنار آیاتی که به رد شبهات کلامی و تاریخی مسیحیت پرداخته اند، ضرورت جدال احسن با مبشران مسیحی را در فضای مجازی یادآور شد و اختلاف سیاست های موافقان و مخالفان حضور در عرصه مجازی را موجب رشد بیشتر جریان تبشیری و ایجاد شبهات سیاسی اعتقادی برای نسل جوان معرفی کرد.
سخنران نشست، در آخرین بخش نشست، آسیب های تبشیر در فضای مجازی را مطرح نمود که در قسمت نخست از این بخش، آسیب های عمومی حضور در فضای مجازی شامل آسیب های اعتقادی و آسیب های روان شناسانه و رفتاری مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha