جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماز جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: مکرر شنیده ام که برخی خیابان ها خرید و فروش می شود و عده ای زورگویی و قدرت مداری می کنند و بعضی قسمت های معابر را می فروشند و اگر این حرف صحت داشته باشد، حتما باید شهردار و شورای شهر آن را مدیریت کنند و نوامیس مردم در خطر هستند و نمی توانند از خیابان ها عبور و مرور کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در خطبه های نماز جمعه ارومیه که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، به ۱۲ آذر سالروز به تصویب رسیدن قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی، کشور نیاز به قانون اساسی بود که لازم بود در آن محورهای اصلی حکومت، و حقوق مردم و نسبت آن ها با مسئولین و حکومت و آزادی ملت بیان شود و لذا امام دستور دادند خبرگان امت انتخاب و در ۲۸ مرداد جمع شدند و تا ۱۲ آذر قاون اساسی را نوشته و به تصویب ملت رساندند و امام در زمان تنفیذ آن فرمودند، این قانون اساسی مؤثرترین نعمت الهی به انقلاب اسلامی است.

وی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، بهترین قانونی است که در جامعه بشری نوشته شده است و باید به این مسئله توجه داشته باشیم که همه قانونمند باشیم و بدان احترام بگذاریم.

امام جمعه ارومیه به روز دانشجو اشاره و تصریح کرد: به تعبیر رهبر انقلاب، ۱۶ آذر روز دانشجویانِ ظلم ستیر و آمریکا ستیز است و باید همیشه روحیه دانشجویان و اساتید دانشگاه مبارزه با دشمن باشد و این روحیه را حفظ کنند و در صف ظلم ستیزان قرار گیرند و نسل جدید دانشجوها را نیز اینگونه تربیت کنند و مطالبات رهبر انقلاب از دانشگاه برآورده شود.

وی با بیان این که وظیفه دانشگاه حرکت در مسیر علم است، گفت: رهبر انقلاب تاکید دارند باید دانشگاهیان از سیاست های بر محور عبودیت و خداوند مطلع باشند و سیاست زده نشوند و کتب علمای بزرگ از جمله شهید مطهری را مورد مطالعه قرار دهند و اصلی ترین محور مبارزه جمهوری اسلامی ظلم ستیزی است و دانشجویان باید در این مسئله در صف مقدم باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی اضافه کرد: این روزها بودجه در دولت بررسی می شود و استان آذربایجان غربی نسبت به دیگر استان ها سرانه درآمد کمتری دارد و دولت باید به این مسئله دقت داشته باشد و عدالت محوری که در نظام جمهوری اسلامی اصل است و در همه استان ها لازم است حاکم باشد و استان های کم درآمد مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

وی ادامه داد: ریاست جمهور قول تشکیل صندوق توسعه استان ها را داده اند و باید نمایندگان مجلس و مسئولین ارشد آذربایجان غربی تلاش کنند تا ردیف بودجه استان مناسب باشد تا آذربایجان غربی در جهت پیشرفت قرار گیرد و این مسئله با همدلی شکل خواهد گرفت و نمایندگان استان با مشئولین ارشد استان همفکری کنند و طرح هایی که به پیشرفت آذربایجان غربی کمک می کند را احصا کرده در سفر ریاست جمهوری طرح کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: منابع درآمدی استان به شدت نیاز دارد تا توسعه پیدا کند و منابع استانی با هر وسیله ای که ممکن است باید بالا برود و نمایندگان می توانند در این مسئله نقش اصلی را ایفا کنند

وی به ضرورت بازگشایی مساجد اشاره کرد و افزود: در مسئله کرونا بسیاری از مراکز تعطیل شد و بخش های مختلف متضرر شدند و مساجد از این مسئله مستثنی نیستند و بسیاری از مراکز باز شده اند و مسئولین استانی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که مجالس ترحیم با توجه به سردی هوا و عدم امکان برگزاری آن در فضای کاملا باز، در مساجد برگزار شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه گفت: جماعت از سد معبر گلایه مند هستند و شهرداری و شورای شهر به این مسئله باید توجه کنند و بستن مسیر مردم صحیح نیست و حرام و گناه می باشد و اثرات وضعی دارد و پیامبر اسلام (ص) این مسئله را عامل از بین رفتن برکت عمر معرفی می کنند و لذا هم مسئولین شهری و هم مردم این مسئله را مدیریت کنند.

وی افزود: مکرر شنیده ام که برخی خیابان ها خرید و فروش می شوند و عده ای زورگویی و قدرت مداری می کنند و بعضی قسمت های معابر را می فروشند و اگر این حرف صحت داشته باشد، حتما باید شهردار و شورای شهر آن را مدیریت کنند و نوامیس مردم در خطر هستند و نمی توانند از خیابان ها عبور و مرور کنند.

نماینده ولی فقیه در پایان با اشاره به مسئله خشکسالی، گفت: از خداوند، با اخلاص بخواهیم تا نزولات آسمانی را برای ما نازل کنند و امام علی (ع) می فرمایند؛ اگر جماعت زمانی که بلاها برای آن ها روی آورد با صدق نیت خداوند را بخوانند، پروردگار متعال نعمت ها را به آن ها می فرستند و اموراتشان را اصلاح می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha