پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ف

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، دولت سیزدهم را میراث دار کمبود منابع آبی در کشور دانست و گفت: نباید توقع داشته باشیم یک شبه دولت جدید همه مشکلات را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان ،آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کاشان در مصلای بقیة الله الاعظم(عج) این شهر به نقش محوری جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و اظهار داشت: جوانان با قرار گرفتن در مسیر اطاعت الهی، روحیه استکبارسیتزی و آزادیخواهی را در کشورمان نهادینه کردند.

وی افزود: جوانان ایرانی با ایستادن در برابر استکبار جهانی و آشوب، شناسنامه زیبایی از خودش به یادگارگذاشت، لذا در مقطع فعلی نیز با اعتماد به آنها باید کارها و امور اجرایی کشور به جوانان واگذار شود.

عضو خبرگان رهبری، به جایگاه حوزه علمیه در نظام اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در دل حوزه مراجع و علمای بزرگی تربیت شده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر هدایت جوانان به سمت حوزه های علمیه برای فراگیری علوم دینی و قرآنی، ادامه داد: اگر امروز جوانان را به سمت حوزه برای فراگیری دانش اسلامی دعوت نکنیم، قطعا در آینده با کمبود عالم دینی روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دارالمومنین بودن کاشان به برکت وجود علما و فضلا بوده است، گفت: علامه محسن فیض کاشانی، ملاحبیب الله شریف کاشانی، میرسید علی و سیدمهدی یثربی و...با ساماندهی اعتقادات دینی، مردم کاشان و دیگر بلاد اسلامی را با اسلام، قرآن و ائمه اطهار(ع) آشنا کردند.

آیت الله سلیمانی با بیان اینکه کشورمان در منطقه خشک و نیمه خشک جهان قرار دارد، گفت: کمبود بارندگی در کشورمان باعث شده تا با تنش های آبی روبرو شویم، لذا برای جبران کمبودمنابع آبی، ضمن صرفه جویی در مصرف، باید فعالیت های آبخیزداری در کشور توسعه یابد .

وی، دولت سیزدهم را میراث دار کمبود منابع آبی در کشور دانست و گفت: نباید توقع داشته باشیم یک شبه دولت جدید همه مشکلات را برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان درپایان با تاکید بر لزوم مهار تورم و رفع مشکلات معیشتی مردم، اظهار کرد: ان شاءالله بزودی شاهد روان شدن امور معیشتی مردم باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha