سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه دیر

حجت الاسلام حسینی با تبریک روز دانشجو، گفت: دانشجویان ما به عنوان افسران جنگ نرم در مقابل جنگ نرم دشمن بایستند و آرمان خواهی و استقلال طلبی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته بندر دیر، اظهار داشت: مسئولان براساس داشته ها وعده بدهند و توقع ایجاد نکنند، مردم به اندازه کافی توقع دارند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه مشکل فرسودگی شبکه آبرسانی و کیفیت آب دیر یک باره به وجود نیامده است، افزود: ضمن پیگیری مصرّانه مشکلات مردم، باید روشنگری و تبیین کنیم که مردم بدانند مسئله آب دیر به تازگی این گونه نشده است.

وی ادامه داد: آب شرب دیر به گونه ای است که گاهی اوقات نمی توان به صورت زد؛ بعضی ها زورشان نمی رسد که آبشیرین کن یا آب شیرین بخرند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه بخشی از مسئله را می شود حل کرد، یادآور شد: سهمیه آب شهرستان را گاهی اوقات کم می کنند، بعضی چیزها پول نمی خواهد با یک تشر و پیگیری نماینده مجلس حل می شود که سهمیه آب شهرستان را کم نکنند.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری جدی نماینده مجلس درخصوص مسئله آب دیر، گفت: برای اصلاح شبکه آبرسانی میلیاردها تومان پول نیاز است که نماینده مجلس باید پیگیری کند اما با این حال مردم واقعیات را بدانند و توقع نداشته باشند یک روزه شبکه آبرسانی اصلاح شود.

خطیب جمعه دیر، خواستار افزایش سهمیه شیرین سازی آب در پروژه آبشیرین کن دیر شد و اظهار کرد: موانع سر راه این پروژه و بحث محیط زیست و مسائل دیگر باید حل شود؛ یکی دو هفته مهلت می دهم اگر حل نشد حرف هایی دارم که هفته های آینده خواهم گفت که محیط زیست، چرا جاهای دیگر گیر نمی دهد اینجا که نوبت آب مردم شد جلوگیری می کند.

وی گفت: بخشنامه وزیر کشور دست فرمانداران جدید در انتخاب همکارانشان بسته است؛ بنده بارها گفته ام که در عزل و نصب ها دخالتی ندارم، اما اینکه فرمانداری نتواند معاونش را عوض کند وقتی از ناحیه خود وزارت کشور هم باشد واویلا است.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: جوانان و گروه های فرهنگی ما و معاونت پرورشی آموزش و پرورش برای فعالیت هایشان نیاز به مساعدت دارند.

وی، خواستار تعیین تکلیف زمین های محله خورخندل شهر دیر شد و ادامه داد: اگر مسئله ته لنجی ساماندهی شود، مشکلات مردم حل می شود، اما تا زمانی که این مشکل حل نشود و گمرک برگ سبز و پته ای به مردم ندهد، این کالاها از نظر نیروی انتظامی قاچاق محسوب می شود.

امام جمعه دیر بیان کرد: ته لنجی به نام ملوان و به کام دیگران نشود، بلکه این جنس باید وارد بازار شود و از آن طرف اجناس ارزانتر شود، اما اگر بنا بر این باشد که این کالاها بصورت عمده از شهرستان خارج شود من طرفداری نمی کنم بنابراین دفاع ما از ساماندهی ته لنجی در این چارچوب است.

وی با اشاره به روز قانون اساسی، خاطرنشان کرد: قانون اساسی میثاق ملی ما است و همه باید به آن پایبند باشند.

حجت الاسلام حسینی، درباره روز جهانی معلولین، تاکید کرد: خانواده ها با عواملی که باعث معلولیت می شوند آشنا شده و پیشگیری کنند.

وی با اشاره به حماسه ۱۳ آذر سال ۵۷ و گرامیداشت یاد شهیدان احمد حیدری و سمنبر عالی پور، گفت: سال های قبل این روز به نام شهرستان دیر نامگذاری شد، ولی متاسفانه در این زمینه کار خوبی انجام نشد، در حالی که باید ستاد و کمیته ای تشکیل و ظرفیت های شهرستان معرفی شود.

حجت الاسلام حسینی با تبریک روز دانشجو، بیان کرد: دانشجویان ما به عنوان افسران جنگ نرم در مقابل جنگ نرم دشمن بایستند و آرمان خواهی و استقلال طلبی داشته باشند و نهصت علمی را به پیش برده و آرمان شهدای ۱۶ آذر را فراموش نکنند.

وی درباره مذاکرات وین، عنوان کرد: هیئت ایرانی با رعایت سه اصل حکمت، عزت و مصلحت اولویت اول را به لغو تحریم ها دادند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه قیامت روز حسرت است، افزود: باید بیدار و هوشیار و معتقد به قیامت و هم به یاد آن باشیم، به یاد قیامت بودن، زندگی انسان را هدف دار می کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha