جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: مدت‌زمان پرواز تبریز به استانبول ۲ الی ۲ و نیم ساعت، اما تبریز به نجف یک ساعت است، ولی بلیت ترکیه ارزان‌تر و بلیت‌های نجف‌اشرف بسیار گران است. آیا انصاف است با زائران اباعبدالله‌(ع) این‌گونه رفتار شود؟

گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: غرب می‌خواهد از این مذاکرات وین یک سکو بسازد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش آمریکا و اروپا این است که مذاکرات وین را مذاکرات هسته‌ای جلوه دهند، افزود: اشتباهات گذشته نباید تکرار شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایران برای تأمین منافع ملت ایران آماده گفت و گو براساس اصل ضمانت و راست آزمایی است، ادامه داد: اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و غرب باید بهای بدقولی‌اش را بپردازد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مذاکرات وین مذاکره برای رفع تحریم‌ها است، گفت: ایران در مقابل عملیات روانی آمریکا محکم ایستاده است و معتقد است این مذاکرات برای رفع تحریم‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه همه چیز هم نباید به مذاکرات گره بخورد، افزود: بهره‌مندی ایران از دانش صلح آمیز هسته‌ای به ویژه فناوری بسیار مهم غنی سازی برای مقاصد صنعتی ضروری است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه مردم ایران همچنان مقاومت می‌کنند و از دشمن هراسی ندارند، افزود: ایران هیچگاه تسلیم تحریم، فشار و تهدیدهای نظامی نخواهد شد. مردم ایران حامی تعامل عزت‌مندانه با غرب هستند و غرب نیز باید اطمینان دهد که تحریم‌ها لغو می‌شود.

وی با اشاره به بحران آب در کشور گفت: باید در این زمینه همه مردم و مسئولان همت جدی کنند، مسئله آبخیزداری مهم‌ترین راهکار عبور از بی‌آبی است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه ایران در ردیف کشورهای دارای بحران آبی قرار دارد، اظهار کرد: ایران همواره با مسئله تنش‌های آبی مواجه است. در شرایط فعلی آبخیزداری سریع‌ترین و بهترین و در حال حاضر مقرون به صرفه‌ترین راه برای نجات کشور از کم آبی آبخیزداری است.

وی در خصوص روز معلولان نیز گفت: از مسئولین می‌خواهم نسبت به معلولین توجه بیشتری داشته باشند. این عزیزان ترحم نمی‌خواهند بلکه توجه می‌خواهند. شهرداری باید برای ایجاد بستر و بهبود رفت‌وآمد معلولین در خیابان‌ها و پیاده‌روها اقدامات لازم را انجام دهد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: برای نابینایان، ناشنوایان و معلولین ذهنی در ادارات و سازمان‌ها اشتغال ایجاد شود.

وی در خصوص فرودگاه تبریز نیز گفت: طبق اظهارات مدیرکل فرودگاه‌های استان تعداد پروازهای خارجی از تبریز به ترکیه ۱۸ پرواز در هفته است، درحالی‌که تنها یک پرواز از تبریز به نجف وجود دارد.

خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: مدت‌زمان پرواز تبریز به استانبول ۲ الی ۲ و نیم ساعت، اما تبریز به نجف یک ساعت است، ولی بلیت ترکیه ارزان‌تر و بلیت‌های نجف‌اشرف بسیار گران است. زائرین نجف و کربلا حدود ۱۰ میلیون تومان باید پول بلیت پرداخت کنند. آیا انصاف است با زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) این‌گونه رفتار شود؟

وی در خصوص روز دانشجو نیز گفت: روز ۱۶ آذر روز دانشجو است. دانشجویان و دانشگاهیان از جمله نیروهایی بودند که همواره در بحث مبارزه با استکبار و پیروزی انقلاب نقش بسیار مهمی داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم اظهار کرد: دانشجویان بودند که جنگ را اداره کردند؛ شهیدان باکری‌ها، همت‌ها، متوسلیان ها همگی دانشجویان جوانی بودند. در عصر حاضر نیز دانشجویان در قامت مدافعان حرم و دفاع از حریم سلامت حضور داشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 1
    در متن خبر فوق آمده است که «وی در خصوص فرودگاه تبریز نیز گفت: طبق اظهارات مدیرکل فرودگاه‌های استان تعداد پروازهای خارجی از تبریز به ترکیه ۱۸ پرواز در هفته است، درحالی‌که تنها یک پرواز از تبریز به نجف وجود دارد. خطیب نماز جمعه تبریز ابراز کرد: مدت‌زمان پرواز تبریز به استانبول ۲ الی ۲ و نیم ساعت، اما تبریز به نجف یک ساعت است، ولی بلیت ترکیه ارزان‌تر و بلیت‌های نجف‌اشرف بسیار گران است. زائرین نجف و کربلا حدود ۱۰ میلیون تومان باید پول بلیت پرداخت کنند. آیا انصاف است با زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) این‌گونه رفتار شود؟» یکی از دلایل کاهش سفر عتبات اجبار زائران به واکسن زدن و داشتن کارت واکسن است در حالیکه این اجبار برای سفر ترکیه و خارج از کشور وجود ندارد و سبب شده تعداد زائران کربلا کم شود.