پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در واکنش به نشست گروه های سیاسی شیعه عراق، گفت: ما هرگز به بن بست سیاسی نخواهیم رسید؛ چراکه حضرت صاحب الزمان (عج) رهبر و هدایتگر ما در این مسیر است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه در واکنش به نشست گروه های سیاسی شیعه عراق، گفت: ما هرگز به بن بست سیاسی نخواهیم رسید؛ چراکه حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) رهبر و هدایتگر ما در این مسیر است.

نشست فراکسیون های شیعه، گامی مثبت و صحیح است

وی نشست فراکسیون های شیعه را گامی مثبت و صحیح و مورد انتظار ارزیابی کرد و گفت: زیباترین حوادثی که در جریان انتخابات رخ داد، رقابت، انتخابات، اعتراضات و در آخر نشست فراکسیون ها بود.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه نماز جمعه به گزارش های رسمی در خصوص افزایش میزان طلاق در عراق و جهان اسلام اشاره کرد و افزود: تحلیلگران دلیل آن را خشونت خانوادگی، ازدواج اجباری و ازدواج در سن پایین می دانند.

تهاجم فرهنگی و فضای مجازی عامل بزرگ افزایش میزان طلاق است

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی عامل بزرگ و خطرناک در افزایش میزان طلاق را تهاجم فرهنگی و فضای مجازی دانست و گفت: فضای مجازی که از شیطان شرورتر است را بر جامعه ما مسلط کردند تا عقل فرزندان ما را مورد تهاجم قرار دهند.

وی اشاره کرد: این مسئله از طریق خود کنترلی و راهنمایی فرزندان به راه صحیح و مسئولیت پذیری همگی از جمله پدر، مادر، مسجد و روحانیون دینی، قابل حل است.

جایگاه نفس در رشد بشری

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به موقعیت نفس در رشد بشری اشاره کرد و بیان داشت: جایگاه نفس در نظریه غربی ها، مادّی است و باید انسان هر چه نفس بگوید را انجام دهد، امّا در اسلام، نفس نیازمند تزکیه و مراقبت دارد.

وی افزود: نفس در رشد اسلامی، یک پتانسیلی است که می تواند به سمت خیر یا شر برود و باید به شکل صحیح بر آن نظارت داشت. همچنین نفس باید راهنما و مربی داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha