جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمید ایزانلو، کارشناس پایش مرکز امور نخبگان حوزه

حوزه/ کارشناس پایش مرکز امور نخبگان گفت: پس از بررسی های انجام گرفته، گزارش شرایط پویایی سال ۱۳۹۹ و صورت وضعیت حمایت یک هزار و ۱۱۵ نفر از استعدادهای برتر مراکز حوزوی جهت دریافت حمایت، به مراکز حمایتی ارسال شد.

حجت‌الاسلام حمید ایزانلو، کارشناس پایش مرکز امور نخبگان و استعدادهای برتر حوزه در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری حوزه، با اعلام این خبر گفت: برنامه پایش پویایی مستعدین برتر که طبق یک برنامه زمان‌بندی از تیرماه سال جاری آغاز شده بود، سرانجام پس از جمع بندی، به مراکز حمایتی ارسال گردید.

وی افزود: کارشناسان پایش چهار مرکز حوزوی شامل؛ «مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه»، «مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران»، «جامعة‌الزهرا(س)» و «حوزه علمیه اصفهان» با همکاری مرکز امور نخبگان و بر اساس «دستور العمل حمایت از مستعدین برتر» مصوب کمیسیون هیأت امنای مرکز امور نخبگان، وضعیت پویایی مستعدین برتر مراکز مذکور را مورد بررسی قرار دادند.

وی، مبنای این گزارش را بروز رسانی اطلاعات و آخرین وضعیت تحصیلی استعدادهای برتر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تا خرداد ماه ۱۴۰۰ و مستعدین برتر سایر مراکز تا آبان ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: با توجه به مشکلات و محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، نهایت همکاری ومساعدت با طلاب بعمل آمده است.

کارشناس پایش مرکز امور نخبگان در پاسخ به این سوال که حمایت چه افرادی بطور موقت و تا پایان سال ۱۴۰۰ قطع شده است، گفت: از مجموع ۱۱۱۵ استعداد برتر، تعداد ۸۷۶ نفر «تمدید حمایت» و تعداد ۱۱۵ نفر «قطع حمایت» شدند و ۱۲۴ نفر، بدلیل مواردی مانند: عدم شرکت در امتحانات شفاهی به طور موقت قطع حمایت شده اند.

حجت الاسلام ایزانلو افزود: این افراد، در صورت جبران تاخیر در تحصیل و کسب نمره لازم، حمایت آنها از فروردین ۱۴۰۱ مجددا ادامه خواهد یافت.

کارشناس پایش مرکز امور نخبگان در ادامه با استناد به ماده ۵ دستورالعمل حمایت از نخبگان گفت: پنج گروه از افراد از چرخه حمایت خارج خواهند شد. این افراد که تعداد آنها ۱۱۵ نفر است، پنج گروه می باشند: دسته اول سه نفر از طلابی هستند که به عنوان استعداد برتر سطح ۴ حوزه‌های علمیه شناسایی شده‌اند و چهار سال تحت پوشش مراکز حمایتی بوده‌اند و هم اکنون از چرخه حمایت خارج خواهند شد. این افراد در صورت داشتن شرایط لازم، به عنوان «برگزیده» در یکی از عرصه‌های تدریس، پژوهش، تبلیغ یا مدیریت تحت حمایت قرار خواهند گرفت.

وی دسته دوم را ۱۵ نفر از مستعدین برتر دانست که در مصاحبه ارتقایی شرکت کرده‌اند و نمره لازم را کسب نکرده‌اند، که لازم است در صورت داشتن شرایط، در مقطع بعدی (نه مقطعی که نمره مصاحبه را نیاورده‌اند) مجدداً ثبت نام نموده و چرخه ثبت نام را طی نمایند. حجت الاسلام ایزانلو گفت: سه دسته دیگر از طلابی که فعلا از چرخه حمایت نخبگانی حذف شده اند، ۳۱ نفر از افرادی که از ادامه تحصیل در حوزه منصرف شده اند، افرادی که شرایط شرکت در مصاحبه ارتقایی را نداشته اند که تعداد آنها ۵۰ نفر است و شانزده طلبه ای که مطابق آیین نامه معاونت آموزش مراکز، تاخیر بیش از حدّ در تحصیل دارند.

این کارشناس مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه در پاسخ به این سوال که برنامه پایش سال ۱۴۰۰ چگونه اجرا می‌شود، گفت: پس از اتمام پایش شرایط پویایی سال ۱۳۹۹، برنامه پایش سال ۱۴۰۰ بر اساس «قواعد پایش پویایی» که اصلاحیه‌های آن در کمیسیون هیأت امناء به تصویب رسیده است، اجرا خواهد شد. وی با بیان این توضیح که برنامه پایش امسال با کمی تفاوت اجرا میشود، افزود: امسال طلاب استعداد برتر با مراجعه به یک سامانه، اطلاعات مربوط به فعالیت‌های خود را ثبت می نمایند و علاوه بر معدل تحصیلی، فعالیت‌های آموزشی، تبلیغی و پژوهشی خود را نیز وارد می‌کنند.

لازم به ذکر است: طلاب استعداد برتر می بایست به فراخوان‌های مربوط به بروزرسانی که از سوی بخش‌های نخبگانی مراکز حوزوی اعلام می‌گردد، توجه نموده و فعالیت‌های خود را به همراه مدارک و مستندات ثبت نمایند.

همچنین طلاب و فضلای حوزه می‌توانند در صورت داشتن هر گونه سوال، از طریق آی دی nokhbeganh@در پیام رسان ایتا و یا با شماره تلفن های زیر، تماس بگیرند:

۰۲۵۳۲۹۰۰۹۷۷ داخلی ۱۹ (حمید ایزانلو کارشناس پایش مرکز امور نخبگان)

۰۲۵۳۶۶۱۴۷۱۲ داخلی ۱۰۶ (تیموری کارشناس پایش دفتر امور نخبگان)

۰۲۵۳۲۱۴۴۳۲۷ (عبدالله ایزانلو کارشناس پایش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران)

۰۳۱۳۲۲۰۲۴۵۴ (کلباسی کارشناس پایش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان)

۰۲۵۳۲۱۱۲۵۵۷ (خانم اسماعیلی مسئول اداره نخبگان جامعه الزهرا (س)

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    در خبر فوق آمده است که از بین نخبگان حوزوی تعداد ۸۷۶ نفر «تمدید حمایت» شده اند ، بسیار از این حمایت سپاسگذاریم خوب به مدرسه های گلپایگانی و حرم مطهر و مدرسه خان و مدرسه فیضیه می رویم تا تعداد حلقه های مباحثه در شبستان های حرم مطهر را شمارش کنیم. اگر هر کدام از این نخبگان حوزوی حداقل سه درس خود مثل یک فقه یک اصول و یک فلسفه را مباحثه داشته باشند باید روزانه حداقل 2500 حلقه مباحثه در حرم و فیضیه و ... داشته باشیم یعنی از ضرب تعداد 876 نفر نخبه در عدد سه درس می رسیم به عدد 2500 ولی تعداد حلقات مباحثه در حرم مطهر و مدرسه فیضیه و مدرسه خان نزدیک صفر هست و تازه آنها که در حرم مباحثه می کنند طلاب مسن و پیرمرد یا غیر طلاب علاقمند به دروس حوزوی یا طلاب خارجی هستند و نام جامعه المصطفی جزء مجموعه های نام برده شده در خبر بالا نیست حتی اگر یک چهارم عدد 876 را در نظر بگیریم یعنی عدد 219 باز هم از ضرب عدد 219 در عدد سه درس به 650 می رسیم ولی این تعداد مباحثه در حرم مطهر دیده نمی شود. اگر هم مقصود این است که این نخبگان می روند در داخل مدرسه خودشان و در مدرسه اختصاصی خودشان با نخبگانی مثل خودشان مباحثه می کنند و کاری با بقیه طلاب ندارند ، آیا این صحیح است که نخبگان با خودشان مباحثه کنند و دنبال پیشرفت علمی خودشان باشند و بقیه طلاب به حال خودشان رها باشند؟ یعنی بودجه حمایتی مرکز خدمات، مرکز مدیریت حوزه، بنیاد نخبگان و ... برای این است که یک عده ای برای پیشرفت خودشان کار کنند و جریان علمی عمومی حوزه به حال خود رها شود؟