سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در امر تبلیغ تخصصی، از ظرفیت بسیار بالای خواهران به جهت محدودیت هایی که تصور می شود استفاده نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، نشست هم افزایی مدیران و معاونان فرهنگی مدارس علمیه خواهران مازندران با مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برای آشنایی با ظرفیت های تبلیغی خواهران و فرآیند جذب و اعزام تبلیغ تخصصی، به صورت ویدئو کنفرانس در مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل برگزار شد.

در ابتدای جلسه اباذر جعفری مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: اداره کل تبلیغ تخصصی از سال ۹۸ شروع به کار کرد.

وی بیان کرد: امروز، مسائل اجتماعی فراوان و پیچیده ای در جامعه وجود دارد، ولی متاسفانه فعالان ما از جنبه علمی و مهارتی از تخصص بالایی برخوردار نیستند؛ ما باید استعدادهای خود را شناسایی کرده و بر اساس مدل های مطلوب کارکرده های اجتماعی آنها را ارتقا بدهیم. هدف اصلی تبلیغ تخصصی این است که بتوانیم این ظرفیت را ایجاد کنیم و مدل های مطلوب برای توسعه فعالیت ها را داشته باشیم و این ظرفیت در کل کشور فعال شود؛ طی دو سال از تاسیس اداره کل تبلیغ تخصصی برای ۲۰۰۰ طلبه در ۴۰ رشته تخصصی، پرونده تشکیل شده است.

جعفری خاطر نشان کرد: متاسفانه در امر تبلیغ تخصصی از ظرفیت بسیار بالای خواهران به جهت محدودیت هایی که تصور می شود استفاده نشده است، این درحالی است که در بسیاری از حوزه ها، مخاطب اصلی فعالیت اجتماعی، زنان در جامعه هستند و بهترین کنشگران در این حوزه ها نیز خواهران طلبه می باشند. امیدواریم با همت مدیریت حوزه علمیه خواهران در استان مازندران، نسبت به ارتقا سطح کمی و کیفی کارکردهای اجتماعی بانوان تاثیر گذار باشیم.

سپس، حجت الاسلام و المسلمین قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: حوزه علمیه به معنای عام از دیرباز در مازندران فعالیت داشته و در حال حاضر نزدیک به ۶۰۰۰ طلبه، استاد و پژوهشگر خواهر در ۲۲ مدرسه استان حضور دارند که در حال تحصیل و یا فارغ التحصیل می باشند و در سطوح ۲ و ۳ و ۴، مشغول به تحقیق و پژوهش هستند.

وی در ادامه به رشته های تخصصی موجود در حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و افزود: رشته های قرآن و تفسیر، فقه خانواده و کلام اسلامی، از جمله رشته های تخصصی موجود در حوزه های استان بوده و فعالیت های مدارس علمیه در دو حوزه عمومی و تخصصی بر اساس اسناد بالادستی طراحی، برنامه ریزی و در حال عملیاتی سازی می باشند.

همچنین در ادامه این نشست مجازی، حجت الاسلام وحیدرضا ملکی، رئیس اداره اعزام مبلغان و گروه های تبلیغ تخصصی بیان کرد: فعالیت تاثیرگذار برای گروه های تبلیغی، پروژه محوری بوده که در بازه زمانی سه ماهه تا دوساله برنامه های اجمالی و تفصیلی و عناصر موثر را بیان می کند، در کمیته بررسی طرح ها و پروژه های تبلیغی بررسی می شود. در بحث پروژه محوری عرصه های تخصصی مختلف در کنار هم قرار داده می شوند تحت یک پروژه و در یک فعالیت جمعی در بازه زمانی میان مدت با مخاطب خاص وارد عملیات می شوند.

در پایان این نشست مجازی، مسئله هدایت گری در حوزه تبلیغ، مقتضیات محیطی و زمان شناسی و فضاسازی آن در هدایت گری مبلغات مورد برسی قرار گرفت.

حجت الاسلام حامد ملکی، رئیس اداره جذب تبلیغ تخصصی، خانم پورمهدی مدیر مرکز عالی تخصصی سطح ۴ بابل، خانم طبری مدیر مدرسه علمیه شهید مطهری تنکابن، خانم روحانی معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل و خانم مهربان مدیر مدرسه علمیه خواهران آمل به ارائه پیشنهادات و راهکارهایی در راستای حل مسئله تبلیغ تخصصی پرداختند.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha