پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ایت الله صادقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بی گمان نقش آفرینی‌های علمی و عملی آیت الله صادقی در لرستان نشانه‌ای از توانمندی عالمانه، متعهدانه و رویکرد به غایت خالصانه و دلسوزانه این عالم راحل بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

استان پرافتخار لرستان و مردم قدرشناس و شریف آن امروز در غم از دست دادن ستاره‌ای درخشان از علم و تقوی به سوگ نشسته اند. آیت الله حاج شیخ عباسعلی صادقی عالمی عامل و فقیهی زاهد بود که زندگی پربرکتش را باید به حق تجسم عینی فقاهت، معنویت، صداقت، صمیمیت، تعهد و مسئولیت و مردم داری دانست. ایشان اجتهاد را که از عهد جوانی به داشتن آن متصف شده بود، در حوزه‌های سه گانه فقه، اصول و تفسیر در مسیر رشد و ارتقاء و عرضه به جامعه قرار داد.

در انقلاب چه قبل و چه بعد از آن، جایگاهی تأثیرگذار، مرجعیتی، حمایتی و ارشادی داشت و همواره از امام و رهبری تبعیت و حمایت می‌کرد. مردمی بود و مردمی زیست و پناهگاه عموم بود. در سیره و منش این فقیه فقید، ابعاد مردمی بودن گسترش یافته، و در عرصه‌های اجتماعی و انقلابی نمود و امتداد به خود گرفته بود. درب خانه این عالم مخلص به روی همه باز و با همه صمیمی بود، و با مراجعان برخوردی برآمده از احساس یگانگی داشت.

ایشان در عِداد عالمان گرانمایه‌ای قرار داشت که در دیار لرستان عزیز راه خدا را پیمودند و کمر همت به گسترش دین داری بستند. از جمله ویژگی‌های این عالم ربانی، آن بود که پیش از مهاجرت به لرستان در زمره اساتید قم به حساب می‌آمد و قرار داشتن در زمره استقبال کنندگان از مرحوم آیت الله العظمی بروجردی برای مهاجرت به قم فرازی از تلاش‌های اجتماعی و به یاد ماندنی او است. هم چنین حضورشان در نماز معروف استسقاء در یادها مانده است.

بی گمان نقش آفرینی‌های علمی و عملی متعدد ایشان در لرستان نشانه‌ای از توانمندی عالمانه، متعهدانه و رویکرد به غایت خالصانه و دلسوزانه این عالم راحل بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج) و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، این مصیبت اندوه بار را به بیت معزز معظم‌له، حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه کمالیه و سایر حوزه‌های استان لرستان، شاگردان و دوستداران ایشان و تمامی مردم شریف لرستان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن عالم برجسته و آیت خلوص و عبودیت را از خداوند یکتا و متعال خواستارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha