چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
عكس

حوزه/ جلسه آموزشی پدافند غیر عامل ویژه روحانیون و طلاب، در بندر جاسک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام محمد صحرانشین، صبح امروز در جلسه آموزشی پدافند غیر عامل ویژه روحانیون و طلاب، در بندرجاسک با تشریح اهداف جلسه و بررسی ضرورت آشنایی با پدافند غیر عامل و اصول و مبانی آن، گفت: مهمترین هدف پدافند غیرعامل ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های مورد نیازمردم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی جاسک افزود: باید نگاه زیرساختی به مقوله پدافندغیرعامل داشته باشیم که این خود نیازمند اقدامت فرهنگی و فرهنگ سازی است؛ روحانیون باید دراین راستا به معرفی ضرورت ها، کارکردها، فعالیت های پدافند غیرعامل و گفتمان سازی آن در سطح جامعه بپردازند و در این بین ظرفیت شبکه تبلیغی ظرفیتی بسیار مهم قلمداد می شود.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل از یک‌سو توان دفاعی را در زمان بحران ارتقا می دهد و از سوی دیگر باعث کاهش بحران و بازسازی آسیب در کمترین زمان می شود؛ دشمن ازهر ترفندی برای ایجاد بحران در جامعه استفاده می کند پس اگر بخواهیم پدافند غیرعامل را فراگیر کنیم باید نگاه فرهنگی به این مقوله داشته باشیم.

این فعال فرهنگی، استفاده از ظرفیت تبلیغی کشور و مبلغین را برای فرهنگ سازی پدافندغیرعامل مهم دانست و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی از آنجایی که با عامه مردم در ارتباط است می تواند ظرفیت ها را در راستای ترویج پدافند غیرعامل تقویت کند.

در ادامه، حجت الاسلام ذاکری، امام جمعه جاسک، آشنایی با مقوله پدافند غیر عامل و فرهنگ سازی آن را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: یکی از مقوله های مهم و ابزارهای ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل، فضای مجازی است که باید بصورت برنامه ریزی مدون مورد توجه قرار گیرد و با آسیب شناسی از آن استفاده بهینه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha