جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
"بنسالم حمیش" اندیشمند و وزیر سابق فرهنگ مراکش

حوزه/ "بن‌سالم حمیش" اندیشمند و وزیر سابق فرهنگ مراکش گفت:عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل شیوه جدید استعمارگری در مراکش است که از راه دیگر اتفاق می افتد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "بن‌سالم حمیش" اندیشمند و وزیر سابق فرهنگ مراکش در کنفرانس سیاسی تحت عنوان "مراکش تا کجا؟" گفت:عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل شیوه جدید استعمارگری در مراکش است که از راه دیگر اتفاق می افتد.

وی از یهودی های مراکش خواست مخالفت خود را با اسرائیل و سیاست های حزب اسرائیلی کار و لیکود اعلام کنند و بپذیرند که اسرائیل یک رژیم صهیونیستی است که سرزمین های فلسطینی را اشغال کرده است.

از سوی دیگر محمد الساسی رهبر حزب "فدرال چپگرا" (اپوزیسیون) گفت: متأسفانه مراکش به آغوش اسرائیل پیوسته و ما از سکوت در برابر این اتفاق نارحت هستیم.

وی عادی سازی روابط مراکش با رژیم اسرائیل را حماقت توصیف کرد و افزود: متأسفانه بدترین زمان برای ارتکاب این حماقت انتخاب شد.

الساسی تصریح کرد: مراکشی ها حتی اگر در خیابان ها تجمع نکنند، مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل هستند و اگر این بار خارج شوند، دیگر به خانه هایشان باز نمی گردند.

وی با طرح این سؤال که منافع مشترک مراکش با اسرائیل چیست و آیا منافع مشترک آن مبارزه با تروریسم است؟ گفت: رژیم اسرائیل خودش مرتکب تروریسم می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha