پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جنگ علیه یمن

حوزه/ قربانیان جنگ یمن از ولیعهد عربستان سعودی و امارات به اتهام حمایت مالی از تروریسم در دادگاهی در فرانسه شکایت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، قربانیان جنگ یمن از ولیعهد عربستان سعودی و امارات به اتهام حمایت مالی از تروریسم در دادگاهی در فرانسه شکایت کرده و گفتند: این دو کشور در جنگ علیه یمن با القاعده ائتلاف کردند.

این شکایتنامه به نام سازمان غیر دولتی یمنی "مرکز قانونی حقوق و رشد" که نزدیک به حوثی هاست، تنظیم شده است.

در این شکایت‌نامه آمده است: شماری از ناظران تأکید کردند که ائتلاف سعودی با سازمان تروریستی القاعده علیه نیرو های انصارالله هم پیمان شده و با پول و تجهیزات و همکاری نظامی از جنگ علیه یمن حمایت داشته است.

بر اساس این شکایت‌نامه، ائتلاف سعودی از طریق بانک ابوظبی پولی را به سازمان تروریستی داده تا از شهر های تحت کنترل عقب نشنی کند.

قربانیان شکنجه و بمباران ائتلاف سعودی، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات و رئیس ستاد ارتش این دو کشو را به جنایت شکنجه، ربایش، جنایت جنگی و تشکیل گروهک های جنایتکار تروریستی متهم کردند و در این راستا به مستندات سازمان اطلاعات انصارالله و گزارش های سازمان ملل و مقاله های منتشر شده در روزنامه ها استناد کردند.

شایان ذکر است که یمن طی هفت سال گذشته شاهد بدترین فاجعه انسانی در جهان بوده است و به گفته سازمان ملل متحد، بیش از یک سوم ملت یمن نیازمند کمک های بین المللی هستد و ده ها هزار نفر از یمنی ها که بیشتر آنها غیر نظامی هستند، جان خود را از دست داده و میلیون ها نفر آواره شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha