پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شعبانی

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه انسان نباید خود را درگیر این عالم فانی کند، گفت: هر چه هنر در خدمت قرآن باشد، ماندگار تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان، آیین رونمایی از یک جلد قرآن کریم که توسط استاد مرتضی شعبانی، برای اهدا به رهبر معظم انقلاب کتابت شده، رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در این مراسم با بیان اینکه چرخش و صدای قلمی که برای کتابت قرآن به صدا در می آید در ملکوت نیز شنیده می‌شود، اظهار داشت: خداوند در قرآن به قلم قسم خورده است چرا که قلم می‌تواند در جامعه تحول آفرین باشد و توسعه فرهنگی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی قلمی در دست بگیرد، اندیشه‌های درونی خود را به نمایش می گذارد، گفت: این اقدام، محصول ذهنیت استاد شعبانی بوده است که اینگونه ظهور و بروز پیدا کرده است.

امام جمعه همدان با ابراز تاسف از مظلومیت قرآن در جامعه، یادآور شد: امروز باید تلاش کنیم تا آموزه های قرآنی در جامعه ترویج داده شود و برای تربیت جامعه بر اساس آموزه های قرآنی تدبیر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که قرآن آن را معرفی می‌کند، بستر مرحمت‌ها، عشق، علاقه و محبت به دیگران است، گفت: جامعه‌ای که با قرآن زندگی ‌کند، بزرگ می‌اندیشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه هنر باید روح و عواطف انسان را توسعه دهد، خاطر نشان کرد: تکامل هنر زمانی است که بتواند جامعه را به سمت انسانیت توسعه دهد و لذا هنر باید در خدمت حق و حقیقت باشد، نه توهمات بشری.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) مبنی بر اینکه درجات انسان در قیامت به اندازه خدمت آنها به قرآن در عالم است، اظهار داشت: هر چه هنر در خدمت قرآن باشد، ماندگار تر خواهد بود، همانند هنری که امروز شاهد آن هستیم و تا سال ها ماندگار خواهد بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه انسان نباید خود را درگیر این عالم فانی کند، یادآور شد: انسان مرغ باغ ملکوت است و نباید به قفس این دنیا خود را عادت دهد تا جایی که پرواز نیز از خاطرش برود، و لذا راه عدم گرفتاری در این عالم، توجه و عمل به قرآن است، قرانی که آمده تا قوام بخش و زنده کننده جامعه باشد.

گفتنی است استاد مرتضی شعبانی، استاد خوشنویس همدانی تاکنون چندین بار قرآن را با خط عثمان طه و شکسته نستعلیق به نگارش درآورده است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha