پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 994195
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵
برنامه

حوزه/ برنامه «یک سوال ساده»(A Simple Question) شبکه پرس‌تی‌وی در این قسمت به مرگ مهاجران در بی‌تفاوتی مسئولان فرانسوی و انگلیسی می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برنامه «یک سوال ساده» این هفته به بهانه غرق شدن ۲۷ مهاجر در کانال مانش به بررسی نقش انگلستان و فرانسه در به وجود آمدن بحران پناهندگان و سهل‌انگاری مقامات این دو کشور در رسیدگی به مهاجران می‌پردازد.

این برنامه با اشاره به این موضوع که بیشتر مهاجران را مردمان کشورهای افغانستان، عراق و سایر کشورهای خاورمیانه تشکیل می‌دهند، نگاهی دارد به نقش کلیدی کشورهای انگلستان و فرانسه در درگیری‌های خاورمیانه و به وجودآمدن پدیده مهاجران.

لمبیت اوپیک مجری «یک سوال ساده» به ارائه آماری می‌پردازد که نشان می‌دهد ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فقط در افغانستان آواره شده‌اند که اکثر آنها در ایران و پاکستان زندگی می‌کنند و این در حالی است که کشورهایی مانند انگلستان نه تنها حاضر به پذیرش این مهاجران نیستند که با بی‌تفاوتی شاهد مرگ آنها نیز هستند.

دوربین برنامه با حضور در خیابان‌های لندن از مردم بریتانیا می‌پرسد که چه توصیه‌ای برای دولت این کشور در مورد پناهندگانی که در کانال مانش در معرض خطر مرگ هستند، دارند؟

برنامه «یک سوال ساده» شنبه ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز یکشنبه ساعت ۱۶:۰۰، ۲۳:۰۰ و دوشنبه ساعت ۰۷:۰۰, ۰۳:۰۰ و سه‌شنبه ۰۸:۰۰ و چهارشنبه ساعت ۱۱:۰۰ روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha