پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شورای سیاست گذاری هفته پژوهش درالمصطفی

حوزه/ شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش جامعةالمصطفی، با حضور در مجتمع جامع امام خمینی(ره)، از نزدیک با فعالیت‌های پژوهشی مجتمع‌های «تاریخ، سیره و تمدن اسلامی» و «مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان» آشنا شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، اعضای شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش جامعةالمصطفی العالمیه با حضور در مجتمع جامع امام خمینی(ره) با معاونین پژوهشی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی و مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان المصطفی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام سید مجتبی اوصیا، معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی در این دیدار اظهار کرد: این مجتمع با برخورداری از سه مدرسه عالی «تاریخ و سیره»، «تمدن اسلامی»، «آموزش عمومی» و چهار گروه علمی «تاریخ اسلام»، «تاریخ اهل‌بیت(ع)»، «تمدن اسلامی و تاریخ معاصر» و «تاریخ تشیع» به منظور برپایی هرچه باشکوه‌تر هفته پژوهش ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند.

وی به فعالیت‌های فرهنگی تربیتی این مجتمع اشاره کرد و گفت: در همین راستا، مجتمع از فعالیت دو نشریه علمی «مطالعات تاریخ جهان اسلام» و علمی – ترویجی «سخن تاریخ» بهره‌مند است که در هفته پژوهش با شمارگان متعدد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

حجت‌الاسلام اوصیا، ضمن تقدیر از مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی برای چاپ کتاب «رابطه دین و تمدن اسلامی در اندیشه متفکران مسلمان»، افزود: این اثر در واقع رساله دکتری حجت‌الاسلام مهدی نژاد، مدیر گروه تاریخ، تمدن و تاریخ معاصر مجتمع تاریخ است که به واسطه غنای علمی که داشت، به همت مرکز نشر به کتاب ارزشمندی تبدیل شد.

استاد جامعةالمصطفی ادامه داد: برگزاری نشست‌های علمی، کارگاه و کرسی‌های علمی – ترویجی به همراه ارائه آخرین گزارش از پیش نشست‌های همایش بین‌المللی حضرت حمزه(ع) از جمله برنامه‌های این مجتمع در هفته پژوهش است.

لازم به ذکر است، در ادامه این نشست، محمد الله‌اکبری، رئیس کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی هفته پژوهش، هدف از این بازدید را آشنایی هر چه بیشتر با فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی عنوان و جامعةالمصطفی را پیشتاز راه‌اندازی مجتمعی مستقل با رویکرد تاریخ در ایران عنوان کرد.

شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش در ادامه از نمایشگاه دائمی فعالیت‌های پژوهشی استادان، طلاب و انجمن‌های علمی دانش پژوهان مجتمع تاریخ و سیره بازدید کردند.

در ادامه بازدیدهای شورای سیاست‌گذاری هفته پژوهش جامعةالمصطفی، مجتمع آموزش عالی حکمت ومطالعات ادیان میزبان اعضای شورای سیاست‌گذاری بود.

حجت الاسلام ذکری خیری، معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان، ضمن خیرمقدم به هیئت اعزامی، درباره ظرفیت‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی مجتمع نکاتی را ارائه کرد و یکی از انجمن‌های فعال مجتمع را انجمن علمی «ادیان و مذاهب» معرفی کرد.

وی، با بیان اینکه در نظر داریم غرفه مجتمع را در نمایشگاه هفته پژوهش با رویکرد انجمن‌های علمی برپا کنیم، افزود: در این خصوص نیازمند تأمین زیرساخت‌های لازم هستیم. هرچقدر ارتباط روزافزون مسئولان پژوهشی سازمان مرکزی جامعةالمصطفی و دست اندرکاران انجمن‌های علمی دانش پژوهان بیشتر شود این تعامل موجب ارتقای هر چه بیشتر سطح فعالیت انجمن‌ها خواهد شد.

معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان ادامه داد: انجمن‌های علمی، بازوان اجرایی توانمند در عرصه پژوهش به شمار می‌روند و انجمن علمی کلام و شیعه‌شناسی، از جمله دیگر انجمن‌های علمی مجتمع بشمار می‌آیند که فعالیت‌های ارزشمندی را طی سالهای اخیر ارائه کرده و امید است درهفته پژوهش نتایج و آثار آن را ارائه دهند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha