پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که امام(ره) به دین قدرت و اعتبار داد، گفت: امروز جامعه با بمباران شبهه مواجه است و دشمنان در صدد ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی هستند؛ هر اظهار و نظری که می خواهیم بکنیم باید دقت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه منصوریه شیراز، با اشاره به اینکه کسی که در محضر خداوند مقبول واقع می شود اخلاص است، اظهار کرد: اخلاص سرّ خداوند است، و در هر دلی که دوست داشته باشد قرار می دهد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ادامه با تصریح اینکه شرف علم، برای همه عالمیان به قدری واضح است که خداوند به فطرت ها آن را واگذار کرده است، اضافه کرد: کسی که عالم است با کسی که عالم نیست در یک درجه و یکسان نیستند.

وی ادامه داد: امام زمان(عج) را مخزن علم پروردگار دانست و عنوان کرد: بودن با امام زمان(عج) سنخیت می خواهد، نمی شود انسان دارای علم نباشد و در محضر حضرت قربی داشته باشد، علم مورد تاکید قران کریم است.

امام جمعه موقت تهران در خصوص جایگاه علم نیز افزود: طلاب باید مدبرانه و محققانه مطالعه کنند؛ در مطالعه باید مانند استاد رفتار کرد؛ هر دلی که ظرفیت بیشتری داشته باشد خیر است و بهتر از دل های کم ظرفیت است، لذا ظرفیت در بشر جزو شاخص های مهم آدم شدن است، چیزی که حضرت آدم داشت و ملائکه فاقد آن بود ظرفیت بود.

وی خاطرنشان کرد: علم آدم علمی محدود نبود، همچنین وجود ملائکه علم و نور است، اما هر کدام دارای یک درجه هستند و در حریم یکدیگر نمی توانند وارد شوند، اما آدم هرچه ملائکه داشت را یکجا گرفت، وجود آدم علم بود و ظرفیت عالمی داشت.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، پیامبر(ص) فرمودند هر جای عوالم را نگاه می کردم جبرئیل بود، اما ظرفیت پیامبر(ص) و امام زمان(عج) بیشتر از جبرئیل است، همه تحت اشراف امام زمان(عج) کار خود را انجام می دهند.

نائب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران گفت: کم ظرفیتی مناسب طلبه نیست؛ غیبت برای انسان های کم ظرفیت است، ظرفیت هم در گرفتن علم و هم در نگاه داشتن علم و هم در نشر علم جزو لوازم کار طلاب است.

امام جمعه موقت تهران در پایان با تاکید بر این که امام(ره) به دین قدرت و اعتبار داد، بیان کرد: امروز جامعه با بمباران شبهه مواجه شده اند و دشمنان در صدد ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی هستند؛ هر اظهار و نظری که می خواهیم بکنیم باید دقت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha