جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سامانه مجازی سیما

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: همان گونه که ما به غذای خود توجه می کنیم و برای سلامتی جسم خود اهمیت زیادی قائل هستیم باید به تغذیه مغز و پاک کردن آن از جهل و عقاید نادرست اهمیت بیشتری دهیم و با مطالعه کتاب های خوب سلامتی روح خود را مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، احترام السادات موسوی زاده، استاد، پژوهشگر و مولف کتاب در نشست برخط با عنوان «دیدار با اهل قلم»، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت: مطالعه و کتابخوانی امری است که برای تمامی اقشار جامعه لازم است؛ اما در مورد طلاب، این امر از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید بیش از این ها به آن توجه شود.

وی ادامه داد: طلاب در طول دوران تحصیل خود، موظف به مطالعه دروس زیادی مانند ادبیات عرب، و مباحث فلسفی و اصولی هستند، اما مطالب درسی همیشه از مطالب کاربردی در زندگی به حساب نمی آید و در حقیقت حکم مقدمه را دارد. نمی توان به وسیله این دروس با تفکرات اندیشمندان اسلامی آشنا شد و تحولات عصر و زمان را به خوبی دریافت. آن چه ما را به سلاح علم و دانش مجهز می نماید و باعث پیشرفت و تولید علم می شود، مطالعه و خواندن کتب مختلف از همه دانشمندان مسلمان و غیر مسلمان، و ایرانی و غیر ایرانی است و نباید از آن غفلت کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیتی که مردم برای تامین نیازهای جسمی و مادی خود از قبیل غذا و پوشاک و بهداشت، می دهند، توجه به تغذیه و بهداشت مغز را مورد تاکید قرار داد و گفت: همانگونه که ما به غذای خود توجه می کنیم و برای سلامتی جسم خود اهمیت زیادی قائل هستیم باید به تغذیه مغز و پاک کردن آن از جهل و عقاید نادرست اهمیت بیشتری دهیم و با مطالعه کتاب های خوب سلامتی روح خود را مورد توجه قرار دهیم.

استاد حوزه خواهران، نقش اساتید را در رواج فرهنگ مطالعه و ایجاد شور و نشاط علم آموزی بسیار موثر دانست و گفت: طلاب ما به حمد الهی از استعدادهای فراوانی برخوردارند و باید از سوی اساتید و کادر مدارس مورد تشویق و حمایت قرار گیرند تا با برنامه ریزی های منظم مطالعاتی در زمینه های مختلف از دانش و اطلاعات کافی برخوردار شوند و بتوانند نیروی محرک جامعه در پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند. البته طلاب نیز خود باید از حضور اساتید با تجربه نهایت بهره را ببرند و خود پرسش گر و مطالبه گر باشند و از اساتید بخواهند تا راه های مدیریت برنامه های زندگی و بهره وری بهتر از وقت و امکانات موجود را به آنان بیاموزند.

موسوی زاده در پایان برخی از تجربیات خود در زمینه تألیف کتب و مقالاتی که به چاپ رسانده را در اختیار طلاب قرار داد و آنان را تشویق کرد تا با افراد پرانرژی و با نشاط معاشرت نمایند تا با انگیزه بیشتری بتوانند در مسیر طلبگی قدم بردارند.

گفتنی است، نشست برخط با عنوان «دیداری با اهل قلم» صبح امروز با حضور احترام السادات موسوی زاده، استاد حوزه، مولف و پژوهشگر با حضور طلاب گروه پژوهشی شهید آوینی، متشکل از مدارس علمیه خواهران نرجس خاتون (س) شاهین شهر، اهل بیت(ع) ملک شهر، نرجس خاتون(س) دولت آباد، فاطمه معصومه (س) رهنان، زینب(س) علویجه، فاطمه الزهرا (س) نایین و فاطمة الزهرا (س) ورزنه در سامانه سیما مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha