پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به دستور کار جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: اعضا جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بررسی اولویت‌های سند فرهنگی و سند قرآنی استان با اکثریت آرا برای اجرایی شدن به آن رای دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ظهر امروز دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، از زمان آغاز به کار استاندار جدید همدان و با حضور اعضا اصلی این شورا برگزار شد.

بررسی سند فرهنگی و سند قرآنی استان دو دستور جلسه امروز بود که اعضا پس از بحث و تبادل نظر در رابطه با اولویت ها و مقاد آن، با اکثریت آرا به اجرا شدن این استاد رای دادند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به اینکه مصوبات این شورا در عرصه اجرا دارای برخی ابهامات است، اظهار داشت: اخیرا بر اساس تصمیم مجموعه‌های بالادستی مقرر شده تا با رفع این ابهامات، تمامی مصوبات شورای فرهنگ عمومی در عرصه مدیریت فرهنگی، شکل الزام آور و قانونی پیدا کند.

وی با بیان اینکه به لحاظ شرایط، شورای فرهنگ در گذشته اثر گذاری لازم در جامعه را نداشته است، مطرح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد و مصوبات شکل قانونی به خود بگیرد، شورا می‌تواند به عنوان یک فعال اصلی و کنشگر در حوزه فرهنگ نقش آفرینی کند.

امام جمعه همدان با اشاره به دستور کار جلسه امروز، خاطر نشان کرد: اولویت‌های سند فرهنگی استان امروز مورد بحث اعضا قرار گرفت و اکثریت آنها به تصویب اعضا رسید و برای اجرا به دستگاه های مرتبط ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: بررسی سند قرآنی استان برای ۴ سال آینده نیز دیگر دستور کاری بود که امروز در جلسه مطرح و به رای گذاشته شد و اعضا به اتفاق آرا به این سند رای دادند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با بیان اینکه عدم اجرای اسناد، مشکل اصلی در کشور در رابطه با شورا است، گفت: سند مهندسی فرهنگی کشور با وجود آنکه در سال‌های ۹۲ و ۹۳ توسط دو رییس جمهور ابلاغ شده، اما تا به امروز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی تصریح کرد: برای رفع مشکل در نحوه اجرا اسناد، کمیته نظارت و رصد در کنار سند فرهنگی و سند قرانی طراحی شده تا به صورت مستمر اجرایی شدن اسناد مورد بررسی قرار گیرند و حتی یکی از شاخصه‌های ارزیابی مدیران، میزان اجرایی کردن این مصوبات خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha