سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
قف

حوزه / هاشمی طاهری گفت: افزایش آمار طلاق زیبنده شهر دارالمومنین نیست و بدحجابی در خانه های تاریخی کاشان معنی ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، علی هاشمی طاهری، یک شنبه ۱۴آذر ۱۴۰۰ در بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر کاشان با حضور مدیر حوزه علمیه کاشان پیرامون برگزاری دوره های مشاوره خانواده در فرهنگسراهای شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: افزایش آمار طلاق زیبنده شهر دارالمومنین نیست و بدحجابی در خانه های تاریخی کاشان معنی ندارد.

بیشتر بخوانید:

جلوگیری از ۱۰۰ طلاق با ارائه خدمات مشاوره ای حوزه علمیه کاشان

توضیح مدیر حوزه علمیه کاشان درباره یک خبر | آسیب خانه های تاریخی بدون مجوز جدی است

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، از برگزاری دوره های مشاوره خانواده حوزه علمیه کاشان در فرهنگسراهای شهرداری این شهر به منظور کاهش آمار طلاق استقبال کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم از وجود مدیریت حوزه علمیه منطقه کاشان در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بیشتر استفاده را بکنیم.

وی در پاسخ سؤال مدیر حوزه علمیه کاشان درباره وجود معضلات ترافیکی در نقاط سنتی کاشان، گفت: متاسفانه مسئولان و شهرداران قبل، از طریق شورای عالی معماری و شهرسازی تهران، بدون نظر شورای شهر مجوز ساخت و ساز برج های بلندمرتبه در مسیر پر ترافیک و شلوغ خیابان زیارتی تا میدان کمال الملک را گرفتند.

هاشمی طاهری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر کاشان مخالف تبدیل مدرسه خاوری به مرکز درمانی است، افزود: متاسفانه علیرغم مصوبه و مخالفت شورای شهر، اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان با گرفتن مجوز، خیرینی را برای تبدیل مدرسه خاوری و چندین مدرسه دیگر در منطقه پرترافیک شهر به مرکز درمانی متقاعد کرد، در حالی که یک ریال بابت این مجوز به شهرداری کاشان پرداخت نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان، از جانمایی احداث شهرک درمانی به منظور کاهش بار ترافیکی بافت های سنتی کاشان خبر داد و گفت: وجود بیش از ۲۵۰ پزشک، چندین داروخانه، بیمارستان و افزایش روز بروز مراکز خدماتی و درمانی در مرکز شهر کار درستی نیست.

وی، با بیان اینکه شورای شهر کاشان به دلیل وجود هیئت امناء، هیچ دخالتی در ساخت و ساز مصلای نماز جمعه کاشان ندارد، ادامه داد: فقط در زمان شهردار سابق، شهرداری بالغ بر۱۲ میلیارد تومان برای ساخت و ساز و دیوار سازی مصلای کاشان کمک کرد.

خانم پدرام فر، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان نیز با ابراز نگرانی از خوب نبودن وضعیت فرهنگی شهر، اظهار کرد: از حوزه علمیه کاشان به عنوان متولی اصلی فرهنگ دینی انتظار داریم، شورای اسلامی شهر را در رفع معضلات فرهنگی یاری نماید.

وی، تمدن شهر کاشان را دینی و مذهبی دانست و ابراز داشت: امیدواریم با کمک حوزه های علمیه بتوانیم قدم های مثبتی در رفع آسیب های اجتماعی و مشکلات فرهنگی منطقه برداریم .

عضو شورای شهر کاشان در پایان از آمادگی واگذاری فرهنگسرای بانو برای برگزاری دوره های مشاوره ای حوزه علمیه کاشان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از افزایش آمار طلاق ها به خاطر تجارت بعضی از وکلا در گرفتن مبالغ زیاد حق الوکاله می باشد، خیلی خوشحال می شویم بتوانیم از تیم مشاوران حوزه علمیه کاشان استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha