شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نقده

حوزه/ داننده با بیان این که  شعار " خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو "سفسطه ای بیش نیست، گفت: انسان در امر گناه و مسائل خلاف شرع نمی تواند همرنگ جامعه شوند و البته عده ای برای توجیه اشتباهات خود به این شعار متوسل می شوند اما در امر نماز وروزه وسایر عبادت ها همراه مردم نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، خانم کبری داننده، استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، امروز در نشست گفتمان "زن و خانواده " که در مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرستان نقده برگزار شد، اظهار داشت: ترغیب جوانان به امر ازدواج متاسفاته در جامعه کم‌رنگ شده و ریشه آن هم مشکلاتی هم چون ترویج بی بندوباری است و همین امر منجر به کم شدن ازدواج در بین جوانان می شود؛ چرا که عده ای نیاز های خود را خارج از قاعده خانواده و شرع تامین می کنند.

وی افزود: بعضی با این شبهه که باطن انسان پاک باشد، با ظاهری نامناسب در جامعه ظاهر می شوند؛ در حالیکه دل اگر پاک باشد دچار گناه نمی شود و این مغلطه شیطانی است که عده ای آن را دستاویز خود کرده و فریب شیطان را می خورند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی تصریح کرد: تربیت فرزند یکی از ملزومات مادران و خانواده می باشد و این امکان ندارد مگر اینکه افراط وتفریط در نحوه آموزش احکام نباشد مثلا نه آنقدر باید فرزند را آزاد گذاشت که دنبال هر کاری چون گناه باشد برود و نه آنقدر سخت گرفت که دین گریز شود و علاقه ای به انجام دستورات دینی نداشته باشد و از معارف الهی دلسرد شود، بلکه باید در چهارچوب خانواده و دین به دنبال ارضای خواسته های معقول وی بود.

وی اضافه کرد: باید به فرزند یاد داده شود که وقتی بیرون از منزل می روند در نوع پوشش خود دقت کنند و این یعنی اعتدال در امر یادگیری تا شخص دین گریز نشود.

خانم داننده، با بیان این که شعار "خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو " سفسطه ای بیش نیست، گفت: انسان در امر گناه و مسائل خلاف شرع نمی تواند همرنگ جامعه شوند و البته عده ای برای توجیه اشتباهات خود به این شعار متوسل می شوند اما در امر نماز و روزه و سایر عبادت ها همراه مردم نیستند، پس این جمله را کسی می گوید که می خواهد خود را از زیر قید و بندها آزاد و هر کاری که دلش خواست انجام دهد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha