شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
فرزند آیت الله مصباح

حوزه/ فرزند آیت الله مصباح با بیان اینکه برخی ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله مصباح در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است، گفت: بعد علمی آیت الله مصباح به شاخصه های مختلفی تقسیم می شود که بخشی از آن مغفول مانده است، علامه بر اینکه در علوم فقه و اصول تبحر داشتند در زمینه تفسیر و علوم قرآن نیز پیشتاز بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی، فرزند مرحوم آیت الله مصباح، در جلسه هماهنگی برگزاری نخستین مراسم ارتحال آیت الله مصباح یزدی که به صورت ویدئو کنفرانس در مدیریت حوزه علمیه فارس برگزار شد، با اشاره به ویژگی های برگزاری مراسم یادبود، اظهار کرد: در برگزاری مراسمات یادبود الگو برداری از ویژگی های شخص مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: ویژگی شخصی افراد ممکن است مربوط به خود شخصی باشد، اینکه یک شخص در کجا به دنیا آمده و عمر خود را در چه مراحلی سپری کرده، اما ویژگی یک شخصیت قابل الگو برداری است، یک جنبه مهم مراسم های بزرگداشت این است که بیشتر از ویژگی های آن شخص استفاده کنیم، لذا پیشنهاد من این است که در برگزاری مراسمات به این جنبه بشتر توجه شود.

فرزند مرحوم آیت الله مصباح با بیان اینکه بزرگداشت افراد و شخصیت ها گاهی برای ما از این جهت اهمیت پیدا می کند که تکریم یک شخص است، عنوان کرد: برگزاری مراسم یادبود یک وظیفه عمومی است که در قبال مومنین داریم، یک انسان عادی هم که از دنیا می رود این رعایت تکریم را با آداب و رسوم خاصی مانند برگزاری مجلس ختم و قرائت قرآن انجام می دهیم.

فرزند آیت الله مصباح معتقد است برگزاری مراسم یادبود برای افراد یک کار خیر و نیک به عنوان یک وظیفه الهی است، تکریم مومن دارای ارزش و احترام است و برای تکریم کننده نیز موجب اجر و ثواب است.

وی با بیان اینکه برخی ابعاد شخصیتی مرحوم مصباح در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بعد علمی آیت الله مصباح به شاخصه های مختلفی تقسیم می شود که بخشی از آن مغفول مانده است، پدرم بر اینکه در علوم فقه و اصول تبحر داشتند در زمینه تفسیر و علوم قرآن نیز پیشتاز بودند.

به گفته حجت الاسلام مصباح، مرحوم آیت الله مصباح در زمینه علوم فلسفی نیز صاحب نظر بودند و ایده های جدیدی داشتند و همچنین ابتکارات بسیاری در علوم فلسفی داشتند، همچنین در زمینه علوم انسانی نیز ایشان در صدد پیاده سازی و اجرای علوم انسانی اسلامی بودند، اکنون در موسسه وی ۱۴ رشته علوم انسانی وجود دارد.

وی گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی ایشان بیش از ۳ هزار جلسه سخنرنی و پرسش و پاسخ دارند، بعد سیاسی و مبارزاتی ایشان نیز مورد انکار و غفلت واقع شده است.

فرزند مرحوم آیت الله مصباح نیز در پایان به ویژگی های اخلاقی مرحوم آیت الله مصباح اشاره و بیان داشت: اخلاص، تکلیف مداری، توکل و توسل به اهل بیت(ع)، سخت کوشی، ولایت مداری، گذشت در امور شخصی از جمله ویژگی های فردی آیت الله مصباح بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha