پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / دیدار جمعی از دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: طلاب نباید خود را منحصر به درس و بحث و یک قشر خاص کنند، بلکه باید با حضور در بین مردم با اقشار مختلف جامعه ارتباط بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، رئیس شورای حوزه استان همدان، امروز در دیدار با جمعی از دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران، با تاکید بر اینکه باید قدر لحظات حضور در حوزه را دانست، اظهار داشت: قطعا بسیاری از طلاب در دوران فعالیت تبلیغی خود زمینه ساز هدایت تعدادی از افراد جامعه شده‌اند و این نعمت بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

وی گفت: برخی از مشکلات مختص به طلاب خواهر و یا تنها طلاب برادر نیست، بلکه این مشکلات به دلیل وجود ساختارهایی است که باعث به وجود آمدن این مشکلات بوده و بسیاری از طلاب با آن روبرو هستند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه ضروری است تا برای اصلاح این ساختارها تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود، مطرح کرد: برخی از مشکلاتی که مطرح شده، مربوط به سال‌های گذشته است که امروز اثر آن را مشاهده می‌کنیم؛ بنابراین لازم است که هر چه سریع تر نسبت به اصلاح ساختارهایی که با مشکلات و کاستی هایی روبروست، اقدام شود.

رئیس شورای حوزه استان همدان با بیان اینکه اگر سیستم مشکل داشته باشد، فرد نخبه نباید در آن هدر برود، گفت: شاخصه اصلی فرد نخبه این است که اجازه از بین رفتن توانایی خود را نمی‌دهد و برای اصلاح و ساختار شکنی صحیح تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جلسات شورای تبلیغ و همکاری حوزه و آموزش و پرورش، به صورت مستمر برای رسیدگی به وضعیت طلاب در حال برگزاری است، یادآور شد: در جلسات شورای تبلیغ با دعوت از مدیر حوزه علمیه خواهران استان برای حضور در جلسه، مشکلات و مسائل تبلیغی طلاب خواهر به صورت اختصاصی مورد بحث و پیگیری قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گله‌مندی‌هایی در بحث طرح امین در بین طلاب وجود دارد، گفت: در جلسه هفته گذشته در جلسه شورای تبلیغ نحوه ورود طلاب خواهر و برادر در طرح امین و آموزش و پرورش مصوب شد و آموزش و پرورش نسبت به اجرای آن متعهد شده است.

وی با تاکید بر اینکه طلاب در فرایند اجرایی کردن سند فرهنگی و سند قرآنی می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند، اظهار داشت: بستر ورود طلاب در عرصه‌های فرهنگی و تربیتی توسط مسئولان باید فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: طلاب نباید خود را منحصر به درس و بحث و یک قشر خاص کنند، بلکه باید با حضور در بین مردم با اقشار مختلف جامعه ارتباط بگیرند.

وی تصریح کرد: چه اشکالی دارد یک طلبه، به داخل بازار برود و با یک دست فروش و یا مغازه دار ارتباط بگیرد و دوست شود و به وسیله همین ارتباط، به وظیفه تبلیغی خود بپردازد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha