جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مستند 360 درجه

حوزه/ مستند «۳۶۰ درجه محاصره» به کارگردانی حامد هادیان امشب سه شنبه ۱۶ آذر ماه ساعت ۲۱ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،مستند «۳۶۰ درجه محاصره» به کارگردانی حامد هادیان امشب سه شنبه ۱۶ آذر ماه ساعت ۲۱ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این مستند روایت فرماندهی شجاعانه سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی در عملیات نجات مردم آمرلی از چنگال داعش است.

مستند «۳۶۰ درجه محاصره» به موضوع حضور داعش در عراق و سقوط موصل و شهرهای شمالی و محاصره شهر آمرلی که ساکنان آن اقلیت ترکمان شیعه عراق هستند، می پردازد. این شهر ها به مدت ۸۰ روز در محاصره کامل و ۳۶۰ درجه داعش قرار گرفت. در جریان این محاصره، دسترسی مردم به آب، خوراک و خدمات مخابراتی قطع شد.

سردار سلیمانی در حالی که شهر در محاصره‌ کامل داعش بود، در اقدامی‌شجاعانه شبانه با بالگرد از بالای سر نیروهای داعش گذشت،خود را به شهر رساند و به سازماندهی نیروهای مدافع شهر پرداخت و با تجدید روحیه مقاومت در بین مردم و نیروها، مانع از سقوط شهر و قتل عام فجیع مردم شد.

مقام معظم رهبری پس از شهادت حاج قاسم در نماز جمعه ۲۷ دی ماه ۹۸، به ماجرای محاصره ۳۶۰ درجه‌ ای آمرلی و نقش شجاعانه حاج قاسم در شکستن این محاصره اشاره فرمودند.

در پی شکست داعش در آمرلی و مناطق شرقی استان صلاح‌الدین با فرماندهی مستقیم «سرلشکر سلیمانی»، تروریست‌ های داعشی روحیه خود را از دست دادند و در موصل پایتخت خودخوانده خود نیز فرار را بر قرار ترجیح دادند.
مستند تامینی «۳۶۰ درجه محاصره» سه شنبه به مدت ۴۵ دقیقه تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha