سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ نشست خبری معاونت پژوهش حوزه های علمیه

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بابیان این‌که نشست مدیر حوزه‌های علمیه با مسئولان مراکز پژوهشی استان برگزار می‌شود به تشریح برنامه‌های هفته پژوهش در قم پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی حاجی امروز در نشست خبری که در سالن نشست های انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن تبریک هفته پژوهش، اظهار داشت: در معاونت پژوهش جلسات هماهنگی با مراکز پژوهشی برگزار می کنیم و در سطح کلان موضوعات پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امسال شعار هفته پژوهش "حوزه، پژوهش و پاسخگویی به نیازهای نظام و جامعه اسلامی" نام‌گذاری شد که ناظر به نیازهای روز جامعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی حاجی به نام‌گذاری روزهای هفته پژوهش اشاره کرد و بیان داشت: برنامه‌های هفته از روز شنبه ۲۰ الی ۲۵ آذرماه آغاز می‌شود که به ترتیب با عناوین پژوهش، پاسخگویی و پشتیبانی از تولید علوم اسلامی، پژوهش، پاسخگویی و کاربردی سازی علوم و هوش مصنوعی، پژوهش، پاسخگویی به نیازهای جامعه جهانی، پژوهش، پاسخگویی و نقش‌آفرینی در تبیین بیانیه گام دوم، پژوهش، پاسخگویی و نقش پژوهشگران و پژوهش، پاسخگویی و مدارس، مراکز و پژوهشگاه‌ها نام‌گذاری شده است.

وی اقدامات معاونت پژوهش را موردتوجه قرارداد و گفت: معاونت پژوهش در عرصه‌های مختلف فعالیت دارد به‌خصوص در دوران معاصر با ورود ساختارهای جدید در زمینهٔ پژوهش نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه، بیان داشت: در بخش مدیریت ترویج یکی از فعالیت‌هایی که صورت می‌گیرد آموزش مهارت‌های پژوهش است که به‌صورت منظم پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: از همین رو درختواره پژوهش را در معاونت پژوهش تدوین کرده‌ایم و در تمامی مدارس علمیه کشور کلاس‌ها و دوره‌های پژوهش برگزارشده و طلاب مهارت‌های پژوهش را فرامی‌گیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی حاجی، تصریح کرد: علاوه بر این کانون‌های پژوهش را در سراسر کشور داریم که برنامه‌های مختلفی را در طی سال برگزار می‌کنند.

وی ادامه داد: دوره‌هایی را نیز سالانه برای معاونان پژوهش استان‌ها برگزار می‌کنیم تا با جدیدترین روش‌های تحقیق و پژوهش آشنا شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مقیمی حاجی افزود: در کنار این موارد برای تمام اساتید آموزش در کشور، دوره‌ی آشنایی با مهارت‌های پژوهشی را برگزار می‌کنیم که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

جزئیات برنامه‌های هفته پژوهش در قم / مدیر حوزه های علمیه با مسئولان پژوهشی دیدار می کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: جشنواره علامه حلی یکی دیگر از برنامه‌هایی معاونت پژوهش است که برای طلاب جوان در سه سطح برگزار می‌شود که خود عاملی برای تشویق طلاب جوان برای ورود به عرصه پژوهش است.

وی ادامه داد: در ۱۳ دوره‌ای که تاکنون برگزارشده است ۱۳۰ هزار مقاله، کتاب و پایان‌نامه به جشنواره ارسال‌شده است که نشان‌دهنده اهمیت این جشنواره است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مقیمی حاجی بیان داشت: همایش کتاب سال حوزه یکی دیگر از برنامه‌های معاونت پژوهش است که تاکنون ۲۲ دوره آن برگزارشده است.

وی بابیان این‌که برگزاری منظم کتاب سال حوزه آثار و برکات فراوانی را تاکنون به همراه داشته است، تأکید کرد: در کتاب سال حوزه معیار ضوابط علمی است و تفاوتی بین اساتید و علمای تراز اول و طلاب جوان نیست و معیار فقط ضوابط علمی است.

این استاد حوزه، در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: ۵۰۰ کتابخانه در سراسر کشور داریم که مدیریت و پشتیبانی آن‌ها و به‌روز نگه‌داشتن منابع پژوهشی بر عهده مرکز پژوهش است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بابیان این‌که بیش از ۳۰ برنامه در این هفته برگزار خواهد شد، ابراز داشت: در این هفته نشست مدیر حوزه‌های علمیه با مسئولان مراکز پژوهشی در استان برگزار می‌شود و علاوه بر این نشست‌های مختلفی با پژوهشگران برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پژوهش‌هایی که در اولویت باشند از سوی مرکز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha