پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بهجت پور

محمدی زاده آمادگی استانداری بوشهر را برای تقویت و گسترش حوزه های علمیه استان اعلام کرد و گفت: این کار به تقویت نظام کمک می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در سفر به استان بوشهر با استاندار این استان دیدار کرد.

در این دیدار که حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی در استان و امام جمعه بوشهر نیز حضور داشت، احمد محمدی زده استاندار بوشهر اقدامات در حوزه دین را مایه تقویت حاکمیت نظام اسلامی دانست و گفت: این راهبرد اصلی فعالیت های ماست.

وی، آمادگی استانداری بوشهر را برای تقویت و گسترش حوزه های علمیه این استان اعلام کرد و افزود: این کار به تقویت نظام کمک می کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران نیز از نگاه مثبت استانداری بوشهر نسبت به حوزه های علمیه خواهران تقدیر کرد و گفت: نگاه این نهاد به دست یابی به استقلال مالی است تا حوزه ها بتوانند بدون تکیه به کمک های دولتی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: مناسب است حمایت های دولتی به گونه ای باشد که منابع پایداری برای حوزه های علمیه خواهران فراهم کند تا به تدریج نیاز به بودجه های دولتی تقلیل یابد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به تفاوت های بانوان و آقایان طلبه یادآور شد: بانوان طلبه یک جریان جدید در کشور هستند و فاقد نماد ظاهری هستند.

وی ادامه داد: با توجه به حمایت هایی که از حوزه های علمیه خواهران و داوطلبان فراوان ورود به این نهاد شده است، باید زمینه های نقش آفرینی آنها فراهم شود تا آینده این حمایت با شکوفایی همراه شود.

استاد برجسته حوزه علمیه بر ضرورت اثربخشی حوزه های علمیه خواهران گفت: باید زمینه های اثربخشی طلاب در جامعه فراهم شود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: وجود ۱۲ مدرسه علمیه برادران، ۱۲ مدرسه علمیه خواهران و نمایندگی جامعه المصطفی(ص) در استان بوشهر این استان را به اردوگاه بزرگ حوزوی کشور در همسایگی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تبدیل کرده است.

وی با اشاره به راه اندازی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشگاه های خلیج فارس و حوزه های شیعی در استان بوشهر اضافه کرد: دو جلسه این اتحادیه برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تداوم فعالیت های حوزوی را نیازمند حمایت های سخت افزاری دانست و ادامه داد: البته دولت های مختلف به توسعه سخت افزاری حوزه های علمیه در استان بوشهر کمک کرده اند، اما این حمایت ها باید تداوم یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha