شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ضمن اشاره به رسالت مطالبه گری دانشجویان، با بیان اینکه نگاه تحولی می‌تواند پیشرفت ساز باشد نه نگاه ثابت و مصلحت‌اندیش، افزود: نگاه انقلابی، روحیه مطالبه گری و عدالت‌خواهی و جسارت و شجاعت دانشجویان می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت بیشتر کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران انقلاب اسلامی بجنورد برگزار شد، با تبریک روز دانشجو، اظهار کرد: شانزدهم آذر روزی است که جرقه مبارزه با زیاده‌خواهی استکبار توسط دانشجویان زده شد.

وی با اشاره به اینکه قصه علم و دانش از همان ابتدا با مبارزه، آرمان‌خواهی، عدالت‌طلبی، مطالبه گری و حق‌خواهی گره خورده است، افزود: مدت‌های مدیدی در کشورهای اسلامی، حوزه علمیه تنها مجموعه آموزشی بود که علوم مختلف در آن تدریس می‌شد و بزرگانی تربیت می‌شدند که هم فقیه و مجتهد بوده و هم در سایر علوم سرآمد می‌شدند؛ اما همین طلاب و مجتهدین هیچ‌وقت با زیاده خواهان عالم سر سازگاری نداشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: بعد از آن در سال ۱۳۰۴ در کشور ما سنگ بنای دانشگاه گذاشته شد و اندک‌اندک رشته‌های بیشتری از جمله رشته‌های دینی به دانشگاه افزوده شد.

وی اضافه کرد: با گذشت چند سال دانشجویان که معمولاً عدالت‌طلب هستند نتوانستند ظلم نظام‌های استکباری و استعماری علیه ملت ایران را تحمل کنند؛ لذا دانشجویان در سال ۳۲ جرقه مبارزه دانشجو با استکبار را زدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: زمانی که نیکسون برای مشاهده نتیجه کودتای خود به ایران آمد و به دانشگاه تهران رفت، دانشجویان به دلیل اعتقاد به خداوند، نداشتن وابستگی‌های دنیوی و سربلندی کشور و ملت به صحنه آمده و در برابر او ایستادند، زیرا دانشجویان عاشق ملت و پیشرفت کشور خود بودند و نمی‌خواستند تحقیر و توهین ببینند و توسری‌خور باشند؛ به همین دلیل نیز در برابر استکبار ایستادند و اگرچه سه نفر از آن‌ها به شهادت رسیدند اما مسیر خود را ادامه دادند.

وی ادامه داد: در دهه ۴۰ با هدایت امام راحل طلبه و دانشجو با یکدیگر متحد شده و مبارزات خود علیه رژیم ستم‌شاهی را بیشتر کردند تا به انقلاب رسید و در جریان پیروزی انقلاب نیز دانشجویان فعالانه در عرصه مانده و مبارزه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: بعد از انقلاب نیز در جریان تسخیر لانه جاسوسی دانشجویان انقلابی بودند که به عرصه آمده و این لانه را تسخیر کردند و در حالی که بسیاری از مسئولان خبر نداشتند و حتی بعداً با این حرکت مخالف کردند؛ ولی امام راحل از این حرکت دانشجویان دفاع کرد و آن را انقلاب دوم نامید.

وی با اشاره به اینکه ضد استبدادی و ضد استعماری بودن و عدالت‌خواهی و مطالبه گری خاصیت دانشجو است، تصریح کرد: الآن هم دانشجویان در صحنه‌های جهاد علمی و اقتصادی، کمک به نیازمندان و محرومان، حضور در اردوهای جهادی و ... در صف مقدم بوده و پیشگام مبارزه با استکبار و تهدیدها و تحریم‌های دشمنان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه نگاه تحولی می‌تواند پیشرفت ساز باشد نه نگاه ثابت و مصلحت‌اندیش، افزود: نگاه انقلابی، روحیه مطالبه گری و عدالت‌خواهی و جسارت و شجاعت دانشجویان می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت بیش‌ازپیش کشور باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha