سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ولادت حضرت زینب

حوزه/ یکی از اقدامات ارزشمند حضرت زینب(س)، زنده نگهداشتن یاد عاشورا و رسوا کردن دشمنان است که باعث شد ارزش مجاهدت شهدای کربلا بیشتر نمایان شود و اثرات آن باقی بماند.

آیت الله فقیهی در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری حوزه، با تبریک ولادت حضرت زینب(س)، گفت: حضرت زینب(س) بانویی نمونه و الگو و از جهات مختلفی برجسته و ممتاز بودند. صبر و حیاء و عفت و علم و شجاعت و... بخشی از ویژگی‌های بارز آن بانوی بزرگوار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، افزود: جایگاه حضرت زینب (س) در نزد مردم ما، جایگاه بسیار بلندی است و دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) به آن حضرت ارادت ویژه ای دارند و برای ولادت آن حضرت نیز جلسات مختلفی برگزار می شود که کار بسیار ارزشمندی است؛ اما باید به این نکته توجه کرد که وظیفه ما صِرف برگزاری مراسم نیست، بلکه باید آن حضرت را در زندگی خودمان الگو قرار دهیم.

این استاد حوزه، عنوان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند آن حضرت، زنده نگهداشتن یاد عاشورا و رسوا کردن دشمنان است که باعث شد، ارزش مجاهدت شهدای کربلا بیشتر نمایان شود و اثرات آن باقی بماند.

وی بیان داشت: در شرایط امروزی نیز ما با تأسی به آن حضرت، باید راه امام و شهدا و انقلاب را ادامه دهیم و با ترویج پیام انقلاب به نسلهای بعدی، مانع به هدر رفتن خون شهدا شویم. وظیفه ما این است که با تبیین درست اهداف و آرمان های انقلاب و با رسوا کردن چهره دشمنان، نسلهای بعدی را با این مسائل آشنا کنیم.

آیت الله فقیهی اظهارکرد: اگر این کار به درستی صورت نگیرد، دشمنان ما، انقلاب را وارونه جلوه می دهند و با برجسته کردن مشکلات کشور، مردم را ناامید می کنند تا به این نتیجه برسند که انقلاب کار اشتباهی بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: امیدواریم مردم عزیز ما با الگو قرار دادن آن بانوی فداکار، در راه دفاع از اسلام و انقلاب، تلاش کنند و با نشان دادن چهره واقعی اسلام و انقلاب و رسوا کردن توطئه های دشمنان، آنان را از رسیدن به مقاصد شومشان بازدارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha