پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فاطمی استاندار یزد

فاطمی، استاندار یزد با تاکید بر اینکه باید به معیشت و مسکن طلاب توجه شود، گفت: اعداد و ارقام بودجه حوزه علمیه استان یزد اگر با یک دانشکده مقایسه شود، اصلاً قابل‌مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، مهران فاطمی، استاندار یزد، دقایقی پیش در جلسه آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور با نماینده فقیه در استان، استاندار، نمایندگان استان یزد و مسئولان نهادهای حوزوی و فرهنگی استان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان یزد برگزار شد، گفت: استان یزد دارالعباده و دارالعلم است و می‌توان از این دو کلید واژه برداشت کرد که علم و دین در یزد حاکم بوده و حوزه‌های علمیه و عالمان دینی در آن نقش بسیار مؤثری داشته‌اند.

وی اضافه کرد: کارآمدی و اثرگذاری و اثربخشی حوزه‌های علمیه در گذشته، امروزه نیز باید احیا شوند و تأثیر گذشته این مجموعه ارزشمند در توسعه و پیشرفت استان الان وجود ندارند.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه تقویت زیرساخت‌های حوزوی یکی از زمینه‌های احیای اثربخشی حوزه‌های علمیه است، گفت: وقتی توسعه زیرساخت‌های دانشگاهی با حوزه‌های علمیه مقایسه شود، اصلاً قابل قیاس نیست.

فاطمی با بیان اینکه سال ۱۳۹۹ کل اعتبار عمرانی و زیرساختی که برای حوزه‌های علمیه استان یزد در نظر گرفته شد ۶.۵ میلیارد تومان و تخصیص آن ۳.۳۰۰ میلیون بوده است، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ کل اعتبار ۱۳ میلیارد بوده که در این هشت ماه ۴ و نیم میلیارد تخصیص‌یافته است وقتی این اعداد و ارقام اگر با یک دانشکده مقایسه شود، اصلاً قابل‌مقایسه نیست.

وی با اشاره به اینکه بحث خدمات به طلاب باید در نظر گرفته شود، افزود: معیشت و مسکن و سایر خدمات باید به طلاب ارائه شود و اصلاً این مسائل در تراز طلاب و روحانیون نیست و ما در استان یزد می‌توانیم وقفیات و درآمد پایدار برای طلاب ایجاد کنیم تا بتوانند در بحث آموزش و پژوهش از آن بهره‌مند شوند.

استاندار یزد اظهار کرد: از ظرفیت حوزه‌ها در امر پیشرفت و تعالی استان یزد اصلاً استفاده نشده و اگر هم استفاده شده در جایگاه پایینی بوده است.

فاطمی با بیان اینکه نقش حوزه‌های علمیه یزد در بحث سند آمایش استان اصلاً دیده نشده است، افزود: بحث جذب به حوزه‌های علمیه یکی دیگر از موارد بسیار مهم است و در استان به‌گونه‌ای فعالیت شده که نخبگان به سمت حوزه حرکت نمی‌کنند و شور و شوق آنها بیشتر به سمت‌وسوی دانشگاه است.

استاندار یزد اضافه کرد: یزد موقعیت ویژه‌ای را دارد و بحث تعاملات بین‌المللی حوزوی می‌تواند یک مسیر جدیدی را در استان یزد به‌واسطه ثبت جهانی ایجاد کند.

فاطمی افزود: آمادگی داریم یک شورای حوزه با حضور مدیران شکل گیرد و موارد بصورت ماهانه یا دو ماهانه پیگیری و این موارد را در استان یزد به سروسامان برسانیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha