پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ نشست آیت الله اعرافی با نماینده ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولان نهادهای حوزوی استان یزد

آیت الله اعرافی با بیان اینکه جلسات شورای مشورتی حوزه علمیه منظم برگزار شود، گفت: پاسخگویی به سؤالات امروز دنیا باید در متن درس خارج وارد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای مشورتی و پشتیبانی حوزه علمیه استان یزد که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با بیان اینکه ما با یک نگاه جامع حوزه علمیه را نگاه کنیم،گفت: باید اقتضائات را در نظر گرفت در عین حالی که باید پایه حوزه علمیه را حفظ کرد و مسیر پرورش انسان‌های بزرگ را صیانت کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار کرد: با همین نگاه جامع تلاش شده که مجموعه‌ای از ۱۰۰ تا ۲۰۰ طرح و برنامه را مطالعه و بررسی و اقدامات جهت اجرایی شدن آن اقدام شود و ۲۰ سند در ۲۰ ساله حوزه را دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: در این طراحی‌ها هم پاسخ به نیازهای متنوع مدنظر بوده و هم اینکه جهت‌گیری تربیت قله‌هایی که استوانه‌های اصیل حوزه هستند در نظر گرفته شود.

آیت الله اعرافی افزود: از این شورای مشورتی حوزه علمیه انتظار می رود که هم منظم برگزار شود و هم اینکه مسائل را تجزیه و تحلیل کند و راه حل برای آن ارائه کند و کارهای محتوایی در این شورا مدنظر قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با بیان اینکه شورا باید حمایت و هدایت را توأمان داشته باشد، خاطرنشان کرد: این شورا باید به نوعی کمک کند تا حوزه بتواند در مسیر خود به خوبی حرکت کند.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به سؤالات امروز دنیا باید در متن درس خارج وارد شود، افزود: ۵۰۰ رشته برای حوزه‌های علمیه پیش بینی شده است که در سال های آینده در استان ها راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدفمندی مزایای حوزه علمیه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در این طرح چهار مؤلفه مورد نظر است که مجموعه های مختلف به سمت آن در حال حرکت هستند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha