سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر / جلسه هماهنگی بزرگداشت مراسم وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه تنها با یک هفته صحبت در طول سال، وحدت حوزه و دانشگاه اجرایی نمی‌شود، گفت: امروز لازم است تا دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه با ساختاری مناسب و تعریف درستی از شرح وظایف، فعالیت خود را نه در یک هفته که در طول سال استمرار ببخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی بزرگداشت مراسم وحدت حوزه و دانشگاه و شهادت آیت الله مفتح، با تاکید بر اینکه وحدت بین حوزه و دانشگاه عمیق‌تر از مسائلی است که امروز در جامعه مطرح می‌شود، اظهار داشت: صرفا با برگزاری جلسات و نشستن در کنار هم، وحدت بین این دو نهاد محقق نمی‌شود و لازم است تا به معنای واقعی کلمه به دنبال تحقق این مسئله حرکت کرد.

وی افزود: هم جهت دهی‌ها در حوزه و دانشگاه باید یکسان باشد و هم از نظر علمی، ماهیت علوم باید نزدیک به یکدیگر تعریف شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه وحدت و انسجام بین حوزه و دانشگاه برکات فراوانی در جامعه به همراه دارد، گفت: در کنار هم قرار گرفتن نخبگان حوزوی و دانشگاهی می‌تواند در رفع مشکلات و آسیب‌هایی اجتماعی که امروز متاسفانه با آن روبرو هستیم، بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به ارائه تحقیق و پایان نامه‌ها در حوزه و دانشگاه به صورت فردی، اظهار داشت: اگر بتوانیم در انجام مسائل پژوهشی، گروهی متشکل از حوزه و دانشگاه برای مسائل مختلف و معضلات اجتماعی تشکیل دهیم، می‌توان انتظار دستاوردهای مناسبی را از این مجموعه داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه دستیابی به بخشی از مسائل در عرصه وحدت حوزه و دانشگاه، راحت‌تر و قابل فهم‌تر است، مطرح کرد: برقراری ارتباطات آموزشی در راستای اهداف مشترک و ایجاد ارتباط عاطفی از طریق جلسات مشترک، مسائلی است که تحقق آن در دسترس می‌باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی تصریح کرد: در مقابل موضوعاتی وجود دارد که از پیچیدگی‌هایی برخوردار است و به سادگی محقق نمی‌شود، همانند مسائل ماهوی و چگونگی ایجاد دانشگاه اسلامی، چرا که تحول در علوم انسانی به سادگی ایجاد نمی‌شود.

رئیس شورای حوزه استان همدان با بیان اینکه تنها با یک هفته صحبت در طول سال، وحدت حوزه و دانشگاه اجرایی نمی‌شود، یادآور شد: امروز لازم است تا دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه با ساختاری مناسب و تعریف درستی از شرح وظایف، فعالیت خود را نه در یک هفته که در طول سال استمرار ببخشد.

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه باید برنامه سالیانه طراحی کند، گفت: دبیرخانه ضمن نیاز سنجی، باید اقدام به مشخص کردن اهداف کند و سپس برای دستیابی به این اهداف، برنامه‌ای مدون یک ساله را تدوین کند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha