چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهرن مازندران

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: از قلم باید به درستی استفاده کرد، به صورتی که در شأن سوگند خداوند باشد؛ به تعبیر حضرت امام (ره) اگر قلم و علم در جهت خدا باشند، مسلسل ها کنار می روند، اما اگر در مسیر اشتباه استفاده بشوند، در خدمت ظلم و ظالم قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، در مراسم رونمایی از تازه های نشر حوزه علمیه خواهران مازندران، اظهار کرد: این مراسم به مناسبت رونمایی از 22 مقاله و 18 کتاب پژوهشگران و طلاب خواهر، با هدف اثرگستری علمی، در پرتو نقش آفرینی عالمانه طلاب خواهر پژوهشگر برگزار شده است که جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به آیه اول سوره قلم، کرد: قلم، تعلیم و تعلّم خیلی مهم است و نقش برجسته ‌ای در زندگی انسان ها دارد؛ خداوند در نخستین آیاتی که بر پیامبر(صلی الله علیه و آله) نازل کرد، از خواندن و تعلیم یاد کرد و به قلم هم سوگند خورد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: از قلم باید به درستی استفاده کرد، به صورتی که در شأن سوگند خداوند باشد؛ به تعبیر حضرت امام (ره) اگر قلم و علم در جهت خدا باشند، مسلسل ها کنار می روند، اما اگر در مسیر اشتباه استفاده بشوند، در خدمت ظلم و ظالم قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: نوشته های ما باید در جهت رفع مشکلات و مسائل واقعی جامعه باشد و پرداختن به مسائلی که مبتلا به امروز نیست، مصداق کاربرد نادرست قلم است، صاحب قلم باید بداند چه بنویسد و در چه زمانی بنویسد، یعنی باید عالم به روزگار خود باشد، ان شاءالله که این آثار مورد استفاده جامعه باشد.

در پایان این مراسم پس از رونمایی آثار حوزه علمیه خواهران مازندران، از نویسندگان این کتابها و مقالات با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha