جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نیکخواه

حوزه/ یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: به دلیل تبعات مثبتی که سریال‌های طنز برای جامعه دارد، تولید این آثار جزو الزامات سیما است.

رضا نیکخواه، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه جامعه نیاز به شادی دارد، اظهار کرد: ساخت آثار طنز یکی از الزامات تولیدات نمایشی است چون شادی، به جامعه امید و نشاط می‌دهد. این ویژگی در شرایط فعلی کشور ما بسیار حائز اهمیت است زیرا مشکلات اقتصادی به اندازه‌ای زیاد شده که تماشای آثار طنز قادر است کمی از بار مشکلاتشان بکاهد.

وی افزود: وقتی می‌گویم آثار طنز از بار مشکلات مردم می‌کاهد منظورم این نیست که آن مشکلات از بین رفته یا آن را کاهش می‌دهد، بلکه وقتی تماشاگر برای یک یا دو ساعت به واسطه دیدن چنین کارهایی مشکلاتش را فراموش می‌کند در حقیقت انرژی مثبت دریافت می‌کند. این کار به نظرم اقدامی خوب و لازم است که باید با جدیت ادامه پیدا کند.

بازیگر سریال «نیسان آبی» تاکید کرد: وقتی از کار طنز حرف می‌زنم منظورم خنداندن به هر قیمتی نیست، چون برخی مواقع ممکن است به بهانه خنداندن به ورطه لودگی گرفتار آییم. برای همین حرکت در مسیر طنز یک دقت و تیزهوشی خاص را طلب می‌کند. در کلامی دیگر کار کردن در حوزه طنز راه رفتن روی لبه تیغ است که باید بسیار دقیق بود تا کار به لودگی آلوده نشود.

نیکخواه در پایان تاکید کرد: سریال یا کار طنزی که بتواند با زبانی فاخر و با کیفیت بالا مردم را شاد کند حتی می‌توان به آن کار دینی گفت چون در توصیه‌ها و دستورات دینی ما بارها توصیه به شادی و خندیدن شده است، اما همانگونه که گفتم به شرطی‌که راه رسیدن به خنده شکلی ارزشمند داشته باشد. برای رسیدن به این خواسته، جدا از داشتن سواد حرفه‌ای، باید فیلمسازی که در این حوزه قدم برمی‌دارد نسبت به مسائل جامعه و مردم نیز آگاه باشد. همچنین آموزه‌های که در آثار طنز می‌آید باید برآمده از دل باشد تا بر قلب روح مردم بنشیند. در حقیقت فیلمسازی که می‌خواهد کار طنز کند در ابتدا باید خود به هدفی که برای آن ریل گذاری کرده، باور داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کشکول IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
    0 0
    لطفا بروید و فیلم جدیدی که شبیه مسابقه است و بازی کرده را ببینید با نام «جوکر» تا معنای واقعی لودگی روشن شود