جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار دانشگاهیان و حوزویان استان خوزستان با نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ حجت الاسلام شفیعی، گفت: حرکت‌های مبتنی بر تدین سرعت پیشرفتش بسیار حیرت‌آور بوده است؛ ازاین‌رو هر کجا که حرکت حوزه و دانشگاه باهم درآمیخته شده آنجا اتفاق‌های بزرگی رخ داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان، در دیدار جمعی از دانشگاهیان و حوزویان استان خوزستان به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، ضمن تسلیت ایام شهادت بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: در میان شهدایی که پیشگامان وحدت حوزه و دانشگاه بودند، شهید مفتح یک ویژگی انحصاری دارند و آن این است که ایشان هم در حوزه درس‌خوانده و به مقاطع بالای علمی حوزوی دست پیداکرده بودند و هم در دانشگاه تا مقطع دکتری تحصیل‌کرده و تلاش زیادی کردند تا بتوانند میان این دو مجموعه‌ی اثرگذار پیوند به وجود آورده و آن‌ها را به هم نزدیک کند.

حجت‌الاسلام شفیعی، ادامه داد: امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را نه به‌عنوان یک مقصد و منتهی بلکه به‌عنوان یک مبدأ و شروع به پیروزی و هدف نزدیک کرده و صراحتاً اعلام کردند که این انقلاب، مقدمه‌ی انقلاب جهانی حضرت مهدی است و از همان ابتدا شیپور استکبارستیزی را به صدا درآورده و گفتند که مقصد و مأموریت ما برافراشتن بیرق «لااله‌الاالله محمد رسول‌الله» بر فراز قله‌های رفیع عالم است.

وی، عنوان داشت: برای این کار بزرگ و هدف سترگی که امام خمینی(ره) برای ما ترسیم کردند و برای آنچه مقام معظم رهبری از آن به‌عنوان تمدن اسلامی یاد می‌کنند باید اقشار تأثیرگذار جامعه دست‌به‌دست هم داده و حوزه‌های علمیه و علمای اعلام، اساتید دانشگاه و مراکز آموزشی عالی هم‌جهت و هم مسیر شوند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های خوزستان، تصریح کرد: هرجایی که این پیوند و اتحاد شکل‌گرفته ما در آنجا نتیجه گرفته‌ایم و حرکت‌های مبتنی بر تدین سرعت پیشرفتش بسیار حیرت‌آور بوده؛ ازاین‌رو هرکجا که حرکت حوزه و دانشگاه باهم درآمیخته شد، آنجا اتفاق‌های بزرگی اتفاق افتاده است.

وی در پایان گفت: گاهی در مقام نقد گفته می‌شود که شما در این راستا چه کرده‌اید؟ بنده می‌گویم و معتقدم کارهای خوب و ارزشمندی در این راستا صورت گرفته، ولی اینکه پرسیده شود آیا به آنجا که باید برسیم رسیده‌ایم؟ بنده می‌گویم خیر و تا مقصد فاصله‌داریم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha