پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهدای روحانی

حوره/حجت الاسلام و المسلمین فرحانی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی مأموریتی برای شکوفا کردن ولایت دارند و این نیازمند آگاهی، عشق و ایستادگی است، گفت: فتح الفتوح انقلاب تربیت جوانان نخبه و انقلابی است که نسبت به آینده نظام و کشور و انقلاب اسلامی احساس مسئولیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی در یادواره شهدای روحانی و دانشجوی خراسان جنوبی با اشاره آیه ۵۴ سوره مائده در قرآن، اظهار کرد: این آیه انسان را به یاد شهدا می اندازد که مسئله ولایت را در تاریخ اسلام حل کردند و براساس این آیه قرآن ویژگی آنان این است که خدا آنان را دوست دارد و آنان نیز خدا را دوست دارند. آنان نسبت به مؤمنان نرم و فروتن و در برابر کافران سرسخت و قاطعند، در راه خدا جهاد می‌کنند و از ملامت هیچ ملامت‌کننده‌ای نمی‌هراسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شهدای والامقام با اعتقاد و باور آمدند و مسئله ولایت را حل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی با بیان اینکه پاداش الهی برای مجاهدت در راه خدا بهشت است، افزود: خداوند مشتری شهدا شد و همانا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) فرمودند: «مردمان زمان غیبت مهدی علیه السلام که امامتش را باور دارند و منتظر ظهور اویند، از مردمان همه زمان‌ها برترند»، ادامه داد: این مصداق شهداست که اعتقاد به ولایت دارند و بزرگترین انسان های تاریخ هستند، چون بر اساس این روایت خداوند عقل و فهمی به آنها داده که غیبت در نزد آنها حکم مشاهده را دارد! خداوند آنها را در آن زمان مثل کسانی می داند که با شمشیر در پیش روی پیغمبر علیه دشمنان دین پیکار کرده اند، آنها مخلصان حقیقی و شیعیان راستگوی ما هستند که مردم را به طور آشکار و نهان بدین خدا می خوانند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی مأموریتی برای شکوفا کردن ولایت دارند و این نیازمند آگاهی، عشق و ایستادگی است، گفت: این مأموریت را بزرگ مرد تاریخ شیعه امام راحل به کمک شهدا محقق کرد.

وی مطرح کرد: ایران در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در هر مسئله‌ای دچار کمبود می‌شد، اما در دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: با توجه به اهمیت تاریخ کنونی باید ملت ایران با شهدا پیوند خوردند و از بصیرت و اخلاص آنان الگو بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با شهدای حوزه و دانشگاه مانند شهید آیت الله مفتح، بهشتی، مطهری، چمران و حضرت خامنه ای این مملکت را حفظ و دفاع مقدس را مدیریت کرد، افزود: امام راحل فرمودند فتح الفتوح انقلاب، تربیت جوانان انقلابی است که این پیروزی ها را رقم می زند. یکی از نیازهای انقلاب اسلامی تربیت نیروی کار آمد و مومن است که در هر عرصه ای بتواند موفقیت داشته باشد.

وی افزود : فتح الفتوح انقلاب تربیت جوانان نخبه و انقلابی است که نسبت به آینده نظام و کشور و انقلاب اسلامی احساس مسئولیت کنند.

انتهای پیام/۱۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha