جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرشاد مهدی پور

حوزه / مهدی پور از پیگیری ارائه تسهیلات با کارمزد پایین به اصحاب رسانه خبر داد و گفت: یکی از مهم ترین و اصلی ماموریت‌های خود را رتبه‌بندی رسانه‌ها می دانیم و لذا طبق بررسی نظرات و اعتراضات اهالی رسانه این کار انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شب گذشته در نشستی با اصحاب رسانه استان همدان، با تاکید بر اینکه حمایت از حرفه ای شدن رسانه ها را به جد پیگیر هستیم، اظهار داشت: فعالیت مطبوعات و رسانه های استان همدان در سال های گذشته با پیشرفت خوبی روبرو بوده است و این مسیر باید با قدرت هر چه بیشتر استمرار داشته باشد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی و فرهنگی همدان، گفت: همدان ظرفیت مناسبی برای توسعه رسانه از نظر منابع انسانی را دارا است، موضوعی که در بسیاری از استان ها شرایط آن فراهم نیست.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه همدلی و انسجام خوبی بین رسانه های استان همدان حاکم است، خاطر نشان کرد: فعالیت ۲۰۰ نشریه و چندین تشکل صنفی در استان همدان در کنار نمایندگی ها و سرپرستی های خبرگزاری ها، نشان از فعالیت خوب فعالان این خطه در عرصه رسانه دارد.

وی در ادامه به تشریح برخی از مشکلات در عرصه رسانه پرداخت و اظهار کرد: با وجود تمام سختی ها و تلاش های صورت گرفته توسط اهالی رسانه در سراسر کشور می توان روند فعالیت ها را رو به جلو دانست.

مهدی پور با بیان اینکه بیش از ۶ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر در سراسر کشور هستند، گفت: بیمه صندوق اعتباری هنر شامل مشاغل سخت و زیان‌آور نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اهالی رسانه موضوع بیمه آنها است، مطرح کرد: کسی که متولی رسانه است، تحت پوشش قرار دادن بیمه نیروهای خود را تضمین کرده و باید این کار را انجام دهد.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با بیان اینکه تعداد بالای رسانه ها میزان حمایت از فعالان رسانه ای را کاهش می دهد، خاطر نشان کرد: ذکر این نکته ضروری است که اگر یارانه حمایتی به رسانه‌ای اختصاص پیدا نمی‌کند به علت بی‌نظمی در انتشار است.

وی با اعلام خبر تلاش برای ارائه تسهیلات با کارمزد پایین به اصحاب رسانه، یادآور شد: در صورت تامین اعتبار، سامانه تحفه با کارمزد پایین برای اعطای تسهیلات، فعال خواهد شد.

مهدی پور تصریح کرد: یکی از مهم ترین و اصلی ماموریت‌های خود را رتبه‌بندی رسانه‌ها می دانیم و لذا طبق بررسی نظرات و اعتراضات اهالی رسانه این کار انجام خواهد شد.

گفتنی است، در شروع این جلسه تعدادی از اصحاب رسانه استان همدان به عنوان نمایندگان فعال در این عرصه، به بیان دغدغه ها، مشکلات و پیشنهادات خود در حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد پرداختند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha