جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای فرهنگ عمومی استان همدان

حوزه/ رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان گفت: در کنار قانون صیانت از جمعیت که توسط مجلس مصوب شده است، در سند فرهنگی استان نیز اولویت اصلی بحث خانواده و جمعیت می‌باشد و لذا امیدواریم با در کنار هم قرار گرفتن این دو قانون به نتیجه مثبتی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان، به تشریح مصوبات جلسه امروز پرداخت و اظهار داشت: یکی از مسائل اصلی امروز کشور، موضوع جمعیت و پیری کشور در آینده است که رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به آن بارها تذکر داده‌اند.

وی با اشاره به تصویب قانون صیانت از جمعیت توسط مجلس و ابلاغ آن به دستگاه ها، مطرح کرد: در سند فرهنگی استان که به دنبال بومی سازی آن هستیم نیز اولویت اصلی و اول آن بحث خانواده و جمعیت می باشد و امیدواریم با در کنار هم قرار گرفتن این دو قانون به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مسئله خانواده و جمعیت هم به عنوان قانون مطرح است و هم اولویت اصلی سند فرهنگی استان می‌باشد، گفت: اعضا در جلسه امروز به دنبال مشخص کردن راه‌کاری برای جلوگیری از ناهماهنگی در اجرا و انسجام در عملیات‌ها و همچنین جذب بودجه در راستای تحقق این قانون و اولویت‌ها بودند.

وی افزود: کارگروهی که موظف به اجرای این طرح است، باید با در نظر گرفتن دو قانون در کنار یکدیگر، ضمن برطرف سازی و جبران نواقص احتمالی، برنامه جامعه‌ای را در باب افزایش ازدواج، کاهش طلاق، تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و کاهش سن ازدواج طراحی کند.

گفتنی است، طرح مرکز فرهنگی - مشاوره‌ای "حس ناب زندگی" که توسط تعدادی از طلاب و کارشناسان فعال در عرصه مشاوره از چندی قبل در روستاهای استان همدان، به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرایی شده نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد تا دستگاه‌های متولی فرهنگی، هماهنگی لازم برای همراهی با این طرح را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha