جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طالبی

حوزه/ امروزه یکی از مهمترین فعالیت ها در عرصه جهاد تبیینی، تولید محتوا در فضای مجازی از سوی طلاب و دانشجویان خوش فکر و انقلابی است.

محمدرضا طالبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته باید پیش از شروع به تولید محتوای مؤثر و جذاب در بستر فضای مجازی، آموزش‌های مناسبی به نسل جوان مؤمن و انقلابی داده شود تا با شناخت و مهارت لازم در این عرصه به کنشگری بپردازند.

وی افزود: نکته حائز اهمیت دیگر لزوم توجه به کار جمعی و تشکیلاتی و منظم است تا با روحیه جهادی بتوانیم ان‌شاءالله در عرصه رسانه و فضای مجازی، منشأ آثار پربرکت برای جبهه انقلاب اسلامی باشیم.

مسئول کانون فرهنگی و هنری ولایت مسجد امام خمینی (ره) خیابان دانیال قم، همچنین با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت و توانمندی بچه‌های اهل مسجد در این راستا گفت: هر چقدر که ما بتوانیم از توانمندی اعضای بسیج و کانون‌های مساجد به درستی بهره برداری کنیم، به همان نسبت بر میزان توفیقات ما در این زمینه‌ها افزوده می‌شود، البته به شرط آنکه نقشه راه و برنامه منسجمی برای استفاده از این ظرفیت‌ها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید از جمله مهم‌ترین الزامات موفقیت تشکل‌هایی چون بسیج و کانون‌های مساجد در انجام برنامه‌های خود، استفاده حداکثری از ظرفیت بچه‌های کانون و نیز تکیه به کمک‌های مردمی و خیرین است.

طالبی همچنین گفت: تلاش ما در کانون بر این اساس بوده که به معنای واقعی کلمه، از همه ظرفیت‌های ممکن نهایت استفاده مطلوب را ببریم و به همین خاطر از توانمندی بچه‌ها در سنین مختلف بر اساس استعداد و ظرفیت آنها استفاده کرده‌ایم که این مسأله شامل برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها و نیز دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری با محوریت مسجد بوده است.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های اعضای کانون ولایت مسجد دانیال قم طی سال‌های اخیر گفت: ما در بخش گروه سرود، رتبه برتر کشوری داشته‌ایم و در این سال‌ها نیز در برخی مسابقات فرهنگی و ورزشی، حائز رتبه شده‌ایم و به لطف الهی روحیه خودباوری در بین بچه‌های ما به خوبی شکل گرفته و چه در زمینه کارهای فرهنگی و هنری و ورزشی و چه فعالیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی، شاهد بازخوردهای مثبت این روحیه و تلاش جمعی هستیم.

مسئول کانون فرهنگی و هنری ولایت همچنین با بیان اینکه از ماه گذشته دوره آموزش بازی نامه نویسی را شروع کرده‌ایم، افزود: معتقد هستم که شاید برخی بچه‌ها نتوانند به شکل فنی بازی سازی داشته باشند اما به لحاظ محتوایی و ایده پردازی می‌توانند در زمینه بازی نامه نویسی نقش آفرین باشند و مهم این است که این ظرفیت‌ها به فعلیت درآید.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۵۰ نفر عضو کانون ولایت هستند که بیش از نیمی از آنها از سن ۹ تا ۲۰ ساله فعال هستند، گفت: در زمینه تهیه و انتشار مستند کوتاه، کلیپ و تیزر در راستای جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب تأکید دارند، فعالیت‌های بسیاری داشته‌ایم، ضمن آنکه آموزش برنامه نویسی و فتوشاپ نیز از دیگر فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون ولایت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha