پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
محمدرضا محامد

حوزه/ رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم با بیان این که افزایش هزینه‌های تنظیم سند آثار منفی در جامعه به‌جای می‌گذارد، گفت: یکی از معضلات ما گران بودن تنظیم سند رسمی است همیشه این نگرانی را داشتیم و همواره این را به مسئولان بیان کردیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدرضا محامد در جمع خبرنگاران با اشاره به ۶ دی‌ماه روز گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی، اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی یکی از قدیمی‌ترین نهادهای حقوقی جامعه هستند که نزدیک به یک قرن از آغاز فعالیت آن‌ها می‌گذرد.

وی با بیان این که سند رسمی یک اعتبار به جامعه می‌دهد، ادامه داد: به هراندازه که مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی زیادتر شود مشکلات حقوقی آن‌ها کم‌تر می‌شود، اما متأسفانه برخی از قوانین راه را برای سند رسمی می‌بندد.

محامد تصریح کرد: یکی از معضلات ما گران بودن تنظیم سند رسمی است همیشه این نگرانی را داشتیم و همواره این را به مسئولان بیان کردیم.

وی ابراز داشت: هم اکنون نیز موضوعی که در سند خودرو مشاهده شد گران بودن تنظیم سند است که متأسفانه در قانون بودجه ۱۴۰۱ با این نقص روبرو هستیم.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم تصریح کرد: سودی که دولت و نظام از افزایش تعداد اسناد رسمی خواهد برد از سود گران کردن اسناد رسمی بیشتر خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین مراکز در بهداشت حقوقی دفاتر اسناد رسمی است و راه برون‌رفت تغییر رفتار مردم و ترغیب آن‌ها برای تنظیم اسناد رسمی است.

محامد با بیان این که امکانات و سامانه‌های مدرنی در دفاتر فراهم شده است، تصریح کرد: از دو سال پیش استعلام‌های سازمان امور دارایی و مالیاتی توسط دفاتر اسناد رسمی صورت می‌گیرد و بار مراجعات مردمی به این سازمان به‌صورت کاملاً قابل‌ملاحظه‌ای کاهش‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز استعلامات فیزیکی شهرداری قم نیز از سوی دفاتر رسمی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و به‌صورت میانگین بار مراجعات به مراکز ۳۰ درصد کاهش‌یافته است.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران استان قم با بیان این که ۹۰ درصد هزینه‌های ثبت‌اسناد برای دولت است، ابراز داشت: به‌شدت با افزایش حق ثبت‌اسناد مخالفیم و حتی خواهان کاهش قیمت هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سندخوری IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    0 1
    عزیزیم خودرو سند محضری نمیخواد. برگ سبز سند رسمی هست. دل بکنید از این خودرو خوری!