پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
9 دی

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان گفت: بصیرت عامل اساسی مهار فتنه‌ها است و مطابق آموزه‌های دینی، چراغ راه‌نمای بصیرت می‌تواند هر فرد یا ملتی را از گردنه‌های پیچیده فتنه به سلامت عبور دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم فاطمه نجار در نشست اخلاقی با موضوع «بصیرت راهکار مقابله فتنه» که از سوی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (س) گرگان برگزار شد، بیان کرد: بصیرت، اولین قدم و آمادگی برای هدایت شدن است.

وی، بصیرت را قطب نمای صحیح حرکت در اوضاع پیچیده اجتماعی امروز دانست و افزود: بصیرت نوعی بینش عمیق درباره حق و حقیقت است که در رفتارهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بروز و نمود دارد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه (س) گرگان به خطرات فقدان بصیرت در زندگی فردی و اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: عالم عرصه درگیری و مبارزه همیشگی حق و باطل است و انسان بی‌بصیرت در این صحنه درگیری حساس و سرنوشت‌ساز همانند انسان کور است.

وی، بصیرت و بصیرت افزایی را نیاز همیشگی انسان و جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در تعالیم دینی، آگاهی و بصیرت و ژرف‌اندیشی، دارای جایگاه و منزلتی ویژه و ممتاز است و با نکوهش سطحی‌نگری و بی‌بصیرتی، همگان را به بینش و بصیرت دینی دعوت می‌کند.

خانم نجار با بیان این که بصیرت عامل اساسی مهار فتنه‌ها است، تصریح کرد: مطابق آموزه‌های دینی، چراغ راه‌نمای بصیرت می‌تواند هر فرد یا ملتی را از گردنه‌های پیچیده فتنه به سلامت عبور دهد.

وی، مهمترین سلاح برای غلبه بر فتنه را بصیرت دانست و بیان کرد: در زمان فتنه که از طریق واژگون کردن حقایق و نیز آمیخته کردن حق با باطل، مردم را فریب می‌دهند؛ خواص اهل بصیرت نقش بسزایی در روشنگری و تبیین حقایق دارند.

کارشناس فرهنگی ادامه داد: در عصر حاضر، تهاجم فرهنگی دشمن آنچنان از پیچیدگی و ظرافت برخوردار است که در نگاه اول، حمله و تهاجم به چشم نمی‌آید و ابعاد و جوانب آن به خوبی درک نمی‌شود.

وی، تنها راهکار مقابله با تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمن را بصیرت معرفی کرد و گفت: بصیرت عامل مهمی برای شناخت هدف دشمن، موانع راه و راه‌های برداشتن موانع است و خواص دلسوز در جامعه ما از دانشگاهی و حوزوی، باید به مسئله بصیرت اهمیت بدهند.

خانم نجار اظهار کرد: در جریانات پس از انتخابات، بصیرت رهبری و خواصی که اهمیت بصیرت را به خوبی درک کردند و در کنار آن تبعیت مردم وفادار به امام (ره)، رهبری و انقلاب موجب شد با وجود دسیسه‌های فتنه‌گرایانه دشمن، نظام همچنان محکم و استوار اهدافش را دنبال کند و فتنه‌گران را ناکام گذارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha