جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد مهدی حسینی همدانی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به یاوه گویی های برخی سران آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: ملت قهرمان ایران از هیچ گونه تهدیدی هراس ندارد و از مواضع مستحکم خود در برجام و هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج، گفت: این روزها شاهد اخباری در خصوص رئیس موساد که به آمریکا گفته است، اگر مطالبات اسرائیل در متن مذاکرات هسته‌ای لحاظ نشود به مراکز حساس ایران اسلامی حمله می‌کنند، هستیم. همچنین اروپا توافقاتی داشته که به نفع ایران نباشد یا مشاور امنیتی آمریکا در یاوه‌گویی‌های خود برای پذیرش پیشنهادات آنها در برجام زمان تعیین کرده است.

امام جمعه کرج ادامه داد: برخی از عوامل داخلی هم بازار سرمایه را خراب می‌کنند تا مردم از نظر ذهنی تحت فشار قرار گیرند، اما آمریکا، اروپا و تمام دشمنان نظام اسلامی بدانند که ایران از مواضع خود عقب نشینی نمی‌کند و با اراده مستحکم ملت مواجه می‌شوند.

وی در این بخش از خطبه‌های خود که با تکبیر نمازگزاران همراه بود افزود: دشمنان، ایران اسلامی را از جنگ نترسانند که همین مردم کرج یا لشکر ۱۰ عملیاتی سید الشهدا (ع) برای شکست آنها کافی است.

مکتب شهید سلیمانی تبلور مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) است

امام جمعه کرج با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی افزود: مکتب شهید سلیمانی تبلور عینی مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) است زیرا این سردار عزیز، شجاع و مدبر بود.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی در صحنه رزم یک فرمانده مسلط بود که حدود شرعی را رعایت می‌کرد، مراقب جان سربازان خود بود؛ اگرچه دشمن خیلی تلاش کرد تا این مجاهد عظیم را تروریست معرفی کند اما ملت ایران بر دهان یاوه‌گویان کوبید.

حضرت صدیقه کبری (س) الگوی جهاد تبیینی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جهاد تبیینی پرداخت و گفت: حضرت صدیقه کبری (س) الگوی نماد تبیینی بود که رهبر معظم انقلاب سال‌های متوالی است که به این موضوع می‌پردازند؛ به تازگی هم اشاره داشتند که جهاد، فقط شمشیر نیست بلکه جهاد فکری، تبلیغی و مالی را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: جهاد حضرت زهرا (س) در میدان‌های مختلف جهاد تبیینی بوده و اوج این جهاد در خطبه معروف آن حضرت است که پس از حمد، وضعیت اجتماعی جامعه را قبل و بعد از بعثت مورد توجه قرارمی دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بیان داشت: بر این اساس تنها راه ثمربخش دین و وحدت پذیرش اهل بیت (ع) است و در بصیرت بخشی ریشه انحراف را کنار گذاشتن معصوم از حکمرانی عنوان فرمودند.

وی اضافه کرد: پس از رحلت رسول اکرم (ص)، جلوه حضرت زهرا (س) درس‌آموز است چرا که حضرت صدیقه طاهره (س) در جامعه با رعایت تمام شئونات عفاف و حجاب حاضر شد.

امام جمعه کرج گفت: عفاف و حجاب مانع در برابر حضور اجتماعی، سیاسی زنان نیست و یکی از روش‌هایی که حضرت یاد داد آن بود که از هر فرصتی برای روشنگری استفاده کرد.

وی اظهار کرد: مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) مکتبی برتر است که انسان‌های والایی با تاسی از آن به وجود آمدند که سردار شهید قاسم سلیمانی نمونه‌ای از آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: تلاش انبیا الهی رسیدن به مقصد مکتب فاطمی است چراکه زهرای اطهر (س) یک شخص نیست بلکه یک نظام و جریان تربیتی کامل است.

وی اضافه کرد: این مکتب مهم در حال گسترش درجهان است و مردم در حال شناخت آن می‌باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه اضافه کرد: مکتب فاطمی برای مدیریت عالم است و همان فاطمه (س) باطن شب قدر بوده، شبی که سرنوشت انسان در آن تعیین می‌شود.

وی بیان داشت: در شناساندن و شناختن مکتب فاطمی کوتاهی داشتیم و خیلی‌ها ادعا در انجام آن دارند ما باید ۲ مطلب را در این زمینه مدنظر قرار دهیم؛ یکی آن است که مکتب فاطمی جامعیت دارد یعنی برای جامعه، نظام، تمدن، خانواده و انسان برنامه محور است؛ تضمین و اطمینان بخش بودن این مکتب از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که مکاتبی مانند کمونیست شوروی که ادعای رساندن بشر به سعادت را داشتند یا لیبرال دموکراسی غرب دیدیم که چه پایانی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی ادامه داد: در بیان رسول خدا (ص) است که خداوند غضب می‌کند به کسی که برای فاطمه (س) غصب دارد و راضی به رضایت فاطمه (س) است.

امام جمعه کرج در بخشی دیگر از خطبه‌های خود به مساله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: باید امر به معروف و نهی از منکر را از کودکی به افراد یاد داد و آموزش و پرورش باید آن را در کتب درسی نظر بگیرد.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی نقش مؤثری در زندگی بشر دارد و از آداب امر به معروف و نهی از منکر پرهیز از تجسس در حریم خصوصی بوده و پرده دری ممنوع است.

امام جمعه کرج یاد آورید: بخش اعظمی از مشکلات جامعه بی تقوایی است که بسیاری از زبان‌ها و قلم‌ها رها شده و هرچه دلشان بخواهد می‌نویسند و می‌گویند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی یکی از آثار امر به معروف و نهی از منکر را پایبندی به اصول اخلاق اجتماعی عنوان کرد.

وی افزود: یکی از راه‌های خلاص شدن از منکر بی حجابی و بی‌عفتی در جامعه حضور مستمر و دائمی زنان محجبه است و دستگاه‌های دولتی و اجرایی نیز باید قوانین حجاب و عفاف را به خوبی انجام دهند.

بهینه سازی و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی البرز مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه کرج به مناسبت روز کشاورزی پرداخت و بیان داشت: البرز قبل از صنعتی شدن کشاورزی بود و سال‌های قبل آب فراوانی داشت؛ تا ۱۵ سال پیش آب فراوان در این استان داشتیم و امروز باید تلاش کنیم که این موهبت به استان بازگردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: با وجود جوانان تحصیل‌کرده باید مسؤولان فضای کار را فراهم کنند؛ اکنون در البرز زمین‌های موقوفه و غیر موقوفه دارای آب داریم که می‌توان با تشکیل تعاونی‌ها

وی افزود: باید در بخش دامی و کشاورزی، تقویت صنایع تبدیلی مورد توجه قرار گیرد و منتظر سرمایه گذاری نبود؛ از ظرفیت جوانان برای سرمایه گذاری استفاده کرد تا توسعه بیابیم.

امام جمعه کرج با بیان اینکه هم خوبی‌ها و انتقادات را در تریبون نماز جمعه می‌گویم گفت: هر دستگاه هر کار خیری که انجام داد و به نتیجه رساند، اطلاع رسانی می‌کنیم نه اینکه یک پروژه را پنج بار افتتاح کنند و بگویند تا من در نماز جمعه به اطلاع مردم برسانم.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha