شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اسقف اعظم کوریتیبا

حوزه/ نامه آیت الله اعرافی به اسقف اعظم کوریتیبا تحویل این مقام‌ مسیحی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در ایام میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و در آستانه سال نو مسیحی، نامه آیت الله اعرافی به اسقف اعظم کوریتیبا تحویل شد.

در پی ارسال نامه‌های تبریک سال نو مسیحی از سوی آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه ایران به رهبران دینی در نقاط مختلف جهان، آقای دون جوزه آنتونیو پرزو اسقف اعظم کوریتیبا در برزیل در مراسمی، نامه آیت الله اعرافی را دریافت کرد.

در این جلسه که در آستانه سال نو مسیحی و در مسجد امام علی بن ابی طالب (ع) کوریتیبا در برزیل برگزار شده بود، متن نامه آیت الله اعرافی در جلسه قرائت شد و اصل نامه به این مقام ارشد کلیسا تحویل شد.

اسقف اعظم کوریتیبا در برزیل بعد از استماع متن نامه، ضمن ابراز خوشحالی از دریافت این نامه اظهار داشت: این متن یک نامه پیامبر گونه است. نویسنده این نامه علاوه براینکه عالم و دانشمندی دینی است، نشان داد که چقدر به مسائل و مشکلات اجتماعی جهان آشنا است.

وی افزود: من کاملاً با این کلام ایشان موافقم که رهبران دینی باید برای مشکلات روز، راه حل ارائه کنند. مسئولین حکومتی وظایفی دارند اما این نباید مانع ارائه راه حل توسط رهبران ادیان برای برون رفت از معضلات شود.

دون جوزه آنتونیو پرزو همچنین اظهار داشت: بنده این آیت الله را نمی‌شناختم، اما این نامه، به خوبی ارزش والای انسانی و تسلط علمی و شناخت اجتماعی او را به من نشان داد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین خدابخشی مبلّغ زبان دان مستقر در کوریتیبا ضمن اشاره به پیشینه فرهنگی و تمدّنی ایران، به معرفی حوزه علمیه پرداخته و گفت: امروز حوزه علمیه ایران بیش از پانصد مدرسه علمیه دارد و بدون شک قوی‌ترین حوزه جهان تشیّع، در قم می‌باشد. از بیش از یکصد کشور جهان در قم طلبه و دانش پژوه داریم که در رشته‌های مختلف علوم انسانی مشغول به تحصیل اند.

خبر: صدرایی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha