جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
برنامه

حوزه/ عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، از خاطرات خود با سردار دلها گفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسعود اسماعیل‌بیگی در برنامه «سلام تهران» با بیان اینکه از سال ۶۱ با سردار سلیمانی آشنا و شیفته اخلاق او شدم، درباره نحوه آشنایی‌شان گفت: بعد از پایان تحصیلاتم در سن ۱۹ سالگی، به جبهه رفتم. لشکر، عملیات داشت و برای همین در منطقه عملیاتی اردو زده بودند. به محض رسیدنم اطلاع دادند که باید به اردوگاه بروم. با سختی بسیار خود را به اردوگاه رساندم، اما کسی را نمی‌شناختم. یکباره با یک موتورسوار مواجه شدم، او به خاطر من ایستاد و متوجه شدم حاج قاسم است؛ آن زمان فرمانده تیپ ثارالله بودند. مرا سوار کرد و به محلی که باید می‌رفتم برد و به فرمانده گفت هوای او را داشته باش.

وی با اشاره به نگاه و کلام مهربان حاج قاسم و برخورد زیبایش که موجب ماندگاری این شخص در جنگ شده بود، تصریح کرد: در سفر سوریه هم، در یک پرواز بودیم. یک هفته قبل از شهادتشان از او پرسیدیم که برای فلان مراسم کلنگ‌زنی می‌آیید، او پاسخ داد که ببینیم خواست خدا چیست. حتی جایی شنیده‌ام که حاج قاسم پیش از شهادتش گفته بود که شهادت برای من مقرر شده است.

عضو ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه با توجه به خطرات، خدا خواسته بود که حاج قاسم بماند و جبهه مقاومت را رقم بزند، افزود: او در منزل، یک اتاق ویژه نماز داشت. نماز شب او با همه فرق داشت. در جنگ ۳۳ روزه توسل کرد، آقای پورجعفری تعریف می‌کرد که خواب حاجی بسیار کم است، نهایتاً یک یا دو ساعت در پرواز می‌خوابیدند.

وی با حالتی منقلب از مهربانی سردار دل‌ها یاد کرد و گفت: او در جنگ اشداء علی‌الکفّار و در برابر دوستان بسیار مهربان بودند. ما در همه حال از او کمک می‌گرفتیم. بعد از شهادتشان نماینده ارامنه تعریف کرد یکی از مشکلاتشان به دست حاج قاسم حل شده و یا وقتی اقلیت‌ها را در سوریه گروگان می‌گیرند، حاج قاسم کمک می‌کند. در برابر خانواده شهدا حالشان عوض می‌شد.

اسماعیل‌بیگی با اشاره به سفر حاج قاسم بعد از سقوط صدام به عراق و دیدن گرد و غبار روی حرم‌های مطهر، گفتند که باید این حرم‌ها را از غربت درآوریم. راه‌اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات کار حاج قاسم بود که منجر به توسعه حرم امام علی (ع) و ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف شد؛ که در ایام اربعین، زائرین را در آنجا اسکان دادیم و همین کار را برای توسعه حرم امام حسین (ع) هم انجام می‌دهیم.

گفتنی است: برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی با اجرای مصطفی امامی و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha