• کد خبر: 461337

مدیر حوزه علمیه استان قزوین:

ماه محرم بهترین فرصت برای پاسداشت شعائر دینی است

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز بعد از سال ها منابر، جایگاه خود را هنوز در بین مردم حفظ کرده اند و این نشان دهنده این است که مردم و جوانان تشنه کلام ائمه معصومین از زبان مبلغین هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی، در همایش طلایه‌داران تبلیغ گفت: اهل‌بیت معصومین(ع) بهترین پشتوانه برای کشور، مردم و نظام هستند و تنها با اتصال به آن‌ها می‌تواند در مسیر پرفرازونشیب عصر کنونی حرکت کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در جامعه دینی باید همه در صیانت از ارزش‌ها و حفظ شعائر دینی همت کنند و با کمک گرفتن از معصومین(ع) در تحقق جامعه‌ای سالم و دینی همت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی افزود: امروز که رسانه‌های غربی با پخش برنامه‌های غیراخلاقی می‌خواهند به باورهای دینی آسیب بزنند باید بتوانیم با تقویت معنویت در خود و به پشتوانه اهل‌بیت(ع) با تهاجم فرهنگی دشمنان مقابله کنیم.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: ماه محرم را بهترین فرصت برای پاسداشت شعائر دینی، چرا که با برگزاری مراسم سوگواری به‌دوراز تشریفات می‌توانیم زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم نماییم.

وی بیان کرد: امروز بعد از سال‌ها منابر جایگاه خود را هنوز در بین مردم حفظ کرده‌اند و این نشان‌دهنده این است که مردم و جوانان تشنه کلام ائمه معصومین(ع) از زبان مبلغین هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی اقامه نماز جماعت در مساجد به‌خصوص برگزاری نماز ظهر عاشورا را مهم دانست وبیان کرد: حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایشان به نماز اول وقت اهمیت دادند و حتی در زمان آن غائله، وی نماز را ترک نکرد  و به همراه یاران باوفایشان به نماز ایستادند.

وی ادامه داد: مبلغ دینی باید هرچه بیشتر مجهز به کتاب و سنت کند وبیان خود را تقویت نماید تا بتواند محتوا را با کلامی فصیح و بلیغ به مردم منتقل نماید.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: همه‌ساله و در آستانه ماه محرم تعداد زیادی از مبلغین به روستاها و شهرها و هیئت‌های سراسر استان و کشور برای تبلیغ دینی اعزام می‌شوند که نکته قابل‌توجه در این است که وظیفه مبلغین رفتن به مراکز تبلیغی است  ولی وظیفه مردم حضور و حمایت کردن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha