در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد مطرح شد:

دنیا برای زمینه سازی ظهور به حاج قاسم ها نیاز دارد

کارشناس مذهبی در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) یزد گفت: دنیا برای زمینه سازی ظهور منجی عالم بشریت، نیاز به حاج قاسم ها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، هاجر رفیعی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، به میزبانی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد(مکتب الزهرا) اظهار کرد: انسان ها هرچه برتر و والاتر می شوند، سخن گفتن از آنان سخت تر می شود.

این کارشناس مذهبی، با محکوم کردن جنایت آمریکا، افزود: اوج جهالت و غفلت دشمن این است که بهترین ها را هدف قرار می دهد، زیرا پیچیدن عطر شهادت و تزریق خون شهید بر پیکره جامعه، فرهنگ شهادت، ولایت مداری، دشمن شناسی و دشمن ستیزی را در کل جامعه مسلمین، گسترش می دهد.

رفیعی پرداختن به ریشه حوادث و عبرت آموزی از آن ها را با اهمیت دانست و تأکید کرد: احساسات و عواطف مردم محترم است، اما گریه ای مؤثر است که همچون گریه بر مصائب سیدالشهدا بتواند انسان را بیدار کند.

وی تأکید کرد: برای این منظور، در اتفاقات و حوادث باید به دنبال ریشه یابی و درس آموزی باشیم و آنچه این سردار شهید را سردار دلها کرد، باور، اعتقاد و ذوب شدن وی در ولایت بود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: در طول تاریخ، اکثر کشته شدن ها، به جرم دینداری و بیشتر قتل ها به طمع دنیا بوده است، اما دنیا برای ظهور منجی عالم بشریت، نیاز به حاج قاسم ها دارد. 

وی، تداوم راه و هدف حاج قاسم سلیمانی، فرمانده جبهه مقاومت را مهم ترین اقدام دانست و یادآور شد: بهترین اقدام و تسلی در فقدان سردار سلیمانی این است که سلیمانی پرور باشیم و ما زنان می توانیم با تکثیر نسل شیعی و تربیت صحیح فرزندان و ایفای نقش همسری، مادری، خواهری، مربی، باورها و اعتقادات والا را به نسل های بعدی انتقال دهیم.

کارشناس مذهبی، پایداری در باورها و اعتقاد به ولایت، قیامت، شهادت را با اهمیت دانست و تأکید کرد: با تکیه بر باورها و اعتقادات، خودسازی در انسان شکل می گیرد،پس باید زهیروار، دست از رنگ های دنیوی شست و با رنگ الهی حرکت کرد.

رفیعی، ولایت مداری، دشمن شناسی و داشتن دیدگاه جهانی را از علل ماندگاری سردار سلیمانی برشمرد و افزود: باید همچون رود جاری شویم تا به دریای وجود صاحب الزمان (عج) بپیوندیم و مانند حاج قاسم سلیمانی با ولایت زندگی کنیم تا مرگ ما، آغاز زندگی ما باشد.

در پایان مراسم، دل نوشته ای از خانم مزین، استاد حوزه علمیه الزهرا (س) یزد در پاسداشت مقام سردار شهید، قرائت و طوماری مبنی بر اعلام تداوم مسیر شهداء و ترویج روحیه مقاومت توسط طلاب امضاء شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha