چهره راست افراطی فرانسه ، 3000 یورو به خاطر اظهارات اسلام هراسی جریمه شد

حوزه/ یک نویسنده یهودی در فرانسه به خاطر صحبت هایی که در سال 2016 علیه مسلمانان در تلویزیون ملی این کشور گفته بود، پس از گذشت سال ها بالاخره 3 هزار یورو جریمه شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، اریک زیمور، نویسنده  یهودی فرانسوی ، شخصیت تلویزیونی و چهره راست افراطی به دلیل برانگیختن نفرت مذهبی پس از اظهارات ضد مهاجرت و اسلام هراسی در سال 2016 ، 3 هزار یورو (3،300 دلار) جریمه شده است.

در طول برنامه ای که در تاریخ 6 سپتامبر 2016 در شبکه تلویزیونی فرنس 5 پخش شد ، زیمور گفته بود که او معتقد است باید مسلمانان را مجبور کرد که «بین اسلام و فرانسه» یکی را انتخاب کنند و اینکه فرانسه در 30 سال گذشته پر از مسلمان شده است.

 دادگاه تجدیدنظر در پاریس ، زیمور را به خاطر اظهارات نفرت انگیز خود در تاریخ 3 می 2018 محکوم کرده بود.

در حکم صادر شده روز سه شنبه، دیوان محاسبات درخواست تجدید نظر زیمور علیه محکومیت خود را رد کرده و سرانجام اعلام کرد که اظهارات وی در رابطه با مسلمانان و هدف قرار دادن آنان به صورت کلی  «حاوی تحریک ضمنی رو به تبعیض» بوده است.

این نویسنده راست گرا همچنین به پرداخت  یک یورو به صورت نمادین و هزار یورو برای هزینه های حقوقی به سازمان های غیر دولتی فرانسه ، که دادخواست را آغاز کرده بود ، جریمه شد.

گفتنی است این نویسنده فرانسوی پیش از این  نیز در سال  2011  میلادی به دلیل تحریک نفرت عمومی محکوم شده بود ، پس از صحبت هایی در تلویزیون که گفته بود «بیشتر قاچاقچیان سیاه پوست و عرب هستند»، محکوم شده بود.