آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان رحلت امام خمینی را به آیت الله خامنه ای و ملت ایران تسلیت گفت و اشاره کرد: امام خمینی روح بیداری و انقلاب و عزت را در امت برانگیخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در سخنانی به مناسبت سی و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی گفت: در سالروز رحلت مرد انقلاب و حکومت که در امت روح بیداری، انقلاب و عزّت را برانگیخت و نامش هم ردیف یک انقلاب ایمانی و عقلانی شد که احکام الهی را رعایت می کند، رحلت ایشان را به آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی و مسئولین جمهوری اسلامی ایران و ملت عزیز ایران تسلیت عرض می کنیم.

آیت الله قبلان ادامه داد: در این روز راه و شیوه امام خمینی را یاد آور می شویم که از طریق آن توانست ملت ایران را به قیام دعوت کرده و رژیم طاغوت را سرنگون نماید و یک حکومت عادلانه با شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" تأسیس کند و این حکومت در برابر استکبار جهانی ایستاده و بر اساس روحیه اسلامی مسائل امت را یاری می کند و برای احقاق حق و یاری مستضعفین و حفظ کرامت و آزادی آنان تلاش می کند.

وفاداری به امام خمینی به معنی تلاش برای حفظ ایران است

رئیس مجلس اعلای شیعیان افزود: برای وفاداری به این عالم ربانی بزرگ، اعراب و مسلمانان و آزادگان باید برای حفظ جمهوری اسلامی ایران همبستگی داشته و همکاری کنند و از اقدامات آن در مقابله با دشمنان امت حمایت نمایند.

وی اشاره کرد: دشمنان امت به دنبال شرارت بوده و برای ضربه زدن به وحدت ما، غارت ثروت ما و تسلیم ملت های ما در برابر استعمار جدید تلاش می کنند و هدفشان تجزیه کشور های ما و غرق کردن آن در گرداب آشوب و نگرانی در جهت خدمت به پروژه صهیونیستی آمریکایی که دونالد ترامپ در رأس آن قرار دارد، است.

ملت خمینی ما از محاصره و تحریم های ظالمانه قوی تر است

آیت الله قبلان در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر اینکه ملت خمینی ما از محاصره و تحریم های ظالمانه قوی تر است و معامله قرن و تمامی توطئه ها را با شکست مواجه خواهد کرد، گفت: کشورهای ما تا زمانی که مقاومت و جانفشانی روح فرزندان ما را تقویت می کند، در برابر تمام تجاوز ها و نقض حاکمیت، مستحکم و مصون خواهد بود.